کنگره خلق یاد راپرین آمد، «پیشگام برساخت اجتماعی» را گرامی داشت

شورای مشترک ریاست جمهوری کنگره خلق یاد و خاطره راپرین آمد، یکی از پیشگامان جنبش آزادی زنان را که در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ در حمله هوایی دولت ترکیه به شهادت رسید، با احترام گرامی داشت و وی را: «مبارز پیشگام برساخت اجتماعی» عنوان کرد.

شورای مشترک کنگره خلق با انتشار پیام کتبی بزرگداشتی گفت: «ما با عشق و احترام از رفیق‌مان راپرین آمد که در حمله هوایی دولت فاشیست ترکیه در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ به شهادت رسید، در دومین سالگرد شهادت وی یاد می‌کنیم. او در مبارزات ۳۰ ساله خود به عنوان عضو پ‌ک‌ک و پاژک در اقصی نقاط کوردستان خدمت کرد. او به عنوان رئیس مشترک کنگره خلق در آخرین زمینه کاری خود، یعنی مطالعات قانونگذاری، در شورا شرکت کرد.»

در ادامه این پیام آمده است: «او پیشگام کار برساخت اجتماعی انجام شده برای ایجاد سیستم کمون، مجلس، تعاون و آکادمی است که چهار رکن اساسی کنفدرالیسم دموکراتیک هستند. به ویژه، او کمک زیادی به نهادینه کردن آکادمی کرد، که آموزش‌های لازم را برای کمون‌ها و مجالس برای موفقیت برساخت اجتماعی فراهم می‌کرد.

در این روندی که ما در آن قرار داریم، اساسی‌ترین وظیفه ما به عنوان مردم و جنبش آزادی تمرکز بر موفقیت کارزار "آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل مسئله کورد" است. برای دستیابی به هدف، باید کارزار آزادی و برساخت اجتماعی دموکراتیک به موازات همدیگر انجام شوند.

ما برای فروپاشیدن سیستم نسل‌کشی امرالی را که توسط نیروهای توطئه‌گر بین‌المللی و رژیم فاشیستی ترکیه ایجاد شده است، در حال ساختن یک سیستم اجتماعی جایگزین در چارچوب کنفدرالیسم دموکراتیک و پارادایم ملت دموکراتیک هستیم. ساختن نظام اجتماعی بر اساس آموزش و سازماندهی مردم بر پایه‌ی ابعاد ملت دموکراتیک، هدف اصلی مبارزه آزادی است.

رفیق راپرین آمد با عشق و اشتیاق به انجام کارهای آموزش خلق بخصوص در کمون‌ها و مجالس در چهارچوب کارهای قانون‌گذاری پرداخت. او می‌دانست که ساختن یک نظام اجتماعی دمکراتیک، اکولوژیکی مبتنی بر آزادی زنان، کلید آزادی رهبر آپو و مردم ماست. او با همین آگاهی و باور کارهای برساخت اجتماعی را انجام داد. به عنوان شورای ریاست مشترک کنگره خلق، ما سبک خلاق رفیق راپرین را در کار برساخت اجتماعی به عنوان مبنایی در نظر خواهیم گرفت.

در این روند که کارزار "آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل مسئله کورد" و کارهای برساخت اجتماعی دستور کار اصلی است، نبود رفیق راپرین آمد برای ما ضایعه بزرگی است. با احترام در قبال یاد او سر تعظیم فرود می‌آوریم. وظیفه ماست که کارهای ناتمام او را هر طور که می‌خواست تکمیل کنیم.

ما به عنوان جنبش آزادی و مردم عهد خود را به همه شهدا به ویژه رفیق راپرین تکرار می‌کنیم. با عملی کردن پارادایم آزادی از طریق برساختن یک نظام اجتماعی دموکراتیک، اهداف شهدای خود را بر اساس آزادی رهبر آپو و مردم خود محقق خواهیم کرد. شرایط برای دستیابی به این امر از طریق مبارزه‌ای بی‌سابقه در تاریخ ایجاد شد. با این آگاهی و مسئولیت پاسخگوی شهدا و تاریخ خود خواهیم بود.»