کنگره ملی کوردستان عید فطر را به مبارزان آزادی و جهان اسلام شادباش گفت

ک.ن.ک با اشاره به حملات اشغالگرانه به کوردستان و تداوم بحران‌ها در آستانه عید فطر می‌افزاید: با این همه اذعان داریم که خلقمان در آینده‌ای نزدیک عید‌ خود را در آرامش، صلح و آزادی در خاک مقدس کوردستان گرامی بدارد.

شورای رهبری کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) در پیامی عید فطر را به مسلمانان تبریک گرفت.

"گرامیداشت عید در کوردستان همزمان با تداوم بحران‌هاست"

در آغاز پیام آمده است که گرامیداشت عید فطر همزمان با تداوم بحران‌ها است و می‌افزاید:"در تمامی کوردستان حملات نابودگرانه بر ملت ما ادامه دارند. شهروندان ما به قتل می‌رسند و طبیعت کشورمان ویران می‌شود. اشغالگری، ارعات و تهدید دشمنان بر جنوب و روژاوا کوردستان همچنان رو به افزایش هستند. فشارهای دولت بر خلقمان در روژهلات ادامه دارند و مسائل اجتماعی روز به روز عمیق‌تر می‌شوند. مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جنوب کوردستان ادامه دارند. مسائل مناطق مورد منازعه تاکنون حل نشده‌اند و حملات دولت ترک نیز بر این موارد افزوده شده‌اند. در شمال کوردستان جنگ مرگ و زندگی در جریان است. در این بحران بزرگ، پاندمی کرونا نیز در سراسر کوردستان ادامه دارد."

"تلاش‌های رژیم ترک برای گسترش مناطق اشغالی"

کنگره ملی کوردستان خاطرنشان کرده است که دولت ترک نه تنها در شمال بلکه در جنوب و روژاوای کوردستان ملت کورد را هدف حمله قرار داده است و می‌افزاید:"دولت ترک، بخشی از خاک روژاوای کوردستان، بخشی از خاک جنوب کوردستان را اشغال کرده است و در تلاش گسترش اشغالگریست. حدود ٢٠ روز است که دولت ترک با تمامی توان خود جنوب کوردستان را هدف حمله قرار داده است. بویژه در مناطق متینا، زاپ و آواشین دست به عملیات گسترده‌ای زده‌اند. دولت ترک این عملیات خود را در روز  ٢۴ مه ٢٠٢٠ آغاز کرده است. این حمله بزرگ نه تنها علیه نیروهای ه.پ.گ بلکه علیه تمامی دستاوردهای ملت کورد است و بویژه با هدف اشغال جنوب کوردستان صورت می‌گیرد. ٢۴ مه سالگرد نسل‌کشی ارامنه است. آغاز عملیات در این روز تصادفی نیست. پیامی بسیار واضح است و آن نیز پیام نسل‌کشی است."

"مقاومت گریلا علیه اشغالگری یک حماسه است"

شورای رهبری ک.ن.ک خاطرنشان کرده است که خلق کورد و مبارزان جنبش آزادیخواهی به انحای مختلف در مقابل حملات ایستادگی می‌کنند، با فداکاری و استقامتی بزرگ حملات دشمنان را خنثی کرده‌اند. در ادامه آمده است:"مقاومت نیروهای گریلا در این مناطق یک حماسه است. به این مناسبت در حضور مقاومتگران متینا، زاپ و آواشین به تمامی نیروهای مقاومتگر کوردستان درود می‌فرستیم و مراتب قدردانی خود را پیشکش می‌کنیم. همزمان در حضور شهیدان مقاومت متینا، زاپ و آواشین و تمامی شهیدان راه آزادی پایبندی خود را به راه آنان اعلام می‌داریم و سر تعظیم خم می‌کنیم."

"خلقمان دیگر فرودستی را نمی‌پذیرد"

ک.ن.ک اعلام کرد که ملت کورد در هر چهار بخش کوردستان دیگر همچون گذشته نیست و به آگاهی دست یافته و در میدان مبارزه ملی دمکراتیک نوین حضور دارد. ک.ن.ک می‌افزاید:"دیگر دست کمک را در مقابل ستمگران دراز نمی‌کند. فرودستی را نمی‌پذیرد، تنها به خویش، رهبر خویش و مبارزانش تکیه کرده است."

ک.ن.ک در پایان پیام عید فطر خود می‌گوید:

"متأسفانه در این روزهای عرفات و عید، در قدس و در کل سرزمین فلسطین بحران وجود دارد و مسلمانان تحت ستم قرار گرفته‌اند. ما علیه ظلم در هر کجای جهان که باشد اعلام موضع می‌کنیم و ما ظلم بر خلق فلسطین را محکوم می‌کنیم. متأسفانه یک واقعیت دیگر این است که افرادی که تحت حنوان اسلام از ظلم بر فلسطینیان سخن می‌گویند در مقابل ظلمی که بر کوردستان می‌شود سکوت کرده و بسیاری از آنان نیز مسئول این ظلم هستند. بویژه اردوغان و همدستانش در این مورد، هم در کوردستان ظلمی بزرگ را روا می‌دارند و هم در مسئله فلسطین به ریاکاری دست می‌زنند. دولت‌های مسلمان دیگر نیز چیزی کمتر از این رژیم [اردوغان] نیستند و در همان خط جای دارند.

عید بر زندانیان و مبارزان آزادی، ملت کوردستان و جهان اسلام مبارک باد

علیرغم تداوم وضعیت بحرانی، ما امیدواریم که خلقمان در آینده‌ای نزدیک به آرامش، صلح و آزادی دست یابد و عیدها و جشن‌های خود را در خاک آزاد و مقدس خود برگزار کند. به این مناسبت عید فطر را نخست به زندانیان و مبارزان آزادی، به ملت کوردستان و تمامی جهان اسلام شادباش می‌گوییم."