کنگره سازمان دم پارتی در آمد: انزوا را با مقاومت خواهیم شکست

سازمان دم پارتی در آمد در دومین کنگره عادی مدیران جدیدش را انتخاب کرد. در کنگره پیام «با مبارزه سازمان‌یافته انزوا را خواهیم شکست» داده شد.

کنگره دم پارتی

سازمان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) دومین کنگره عادی خود را در تالار عروسی در منطقه پیاس آمد برگزار کرد. این کنگره با شعار «با جامعه‌ای سازمان‌یافته پیش به سوی آینده‌ای آزاد» برگزار می‌شود. رئیس مشترک کنگره جامعه دموکراتیک (ک‌ج‌د) بردان اوزتورک، رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (دب‌پ) کَسکین بایندر، سخنگوی دم پارتی، عایشه‌گل دوغان، نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی شهر و هزاران نفر شرکت کردند. شور و نشاط زیادی در کنگره وجود دارد و بنرهایی با مضومن «زمان مبارزه زنان است» و «زبان کوردی کلید آزادی خلق کورد است» در بالکن کنگره نصب شد.

زنان زیادی با لباس کوردی در کنگره شرکت کردند. جوانان نیز در لباس آمد اسپور شرکت کردند. قبل از برگزاری کنگره، اعضای احزاب در کنار آهنگ‌های کوردی به رقصیدن پرداختند. کنگره با یک دقیقه احترام آغاز شد. در بالکن شعار «شهدا نمی‌میرند» سر می‌دادند. عباس شاهین، رئیس مشترک دم پارتی آمد به شرکت‌کنندگان در کنگره خوش آمد گفت و توجه را به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جلب کرد.

مادر صلح قدرت یلماز نیز در این کنگره گفت: «بگذارید این کنگره وسیله صلح و آزادی باشد. ما به مقاومت‌کنندگان زندان درود می‌فرستیم.» قدرت ییلماز گفت که مردم کورد باید متحد شوند.

پیام زندانیان در کنگره قرائت شد. جیلان آکچا نماینده دم پارتی آمد این پیام را خواند. در بخشی از این پیام آمده است: «ما در این روند تاریخی قول می‌دهیم که با مبارزه اجتماعی و سازمان‌یافته خود، انزوایی را که به‌ویژه در زندان‌ها و به طور کلی در سراسر ترکیه گسترش یافته و منشأ آن از انزوای امرالی است، بشکنیم. در امتداد خط سنت مقاومت در زندان‌ها، انزوا را به «سطل زباله تاریخ» خواهیم فرستاد و ما قول این را به مردم و حزب خود می‌دهیم. بر همین اساس، درود و سلام خود را اعلام می‌داریم.»

بعد از آن گزارش مالی و فعالیت‌ها قرائت شد. سپس انتخابات برگزار شد و گلشن اوزَر و عباس شاهین به عنوان روسای مشترک جدید انتخاب شدند.