ک‌ن‌ک دوازدهمین سالگرد استقلال روژاوا کوردستان را تبریک گفت

ک‌ن‌ک ضمن تبریک انقلاب روژاوا کوردستان در دوانزدهمین سالگرد آن، همه کوردها و کوردستانی‌ها را به محافظت از دستاوردهای انقلاب فراخواند.

کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) به مناسبت دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا کوردستان بیانیه‌ای کتبی با عنوان «دوازدهمین سالگرد خودمدیریتی روژاوا کوردستان مبارک!» صادر کرد. ک‌ن‌ک ضمن پرداختن به معنای این انقلاب و نقش بارز زنان در توسعه آن، از همه کوردها و کوردستانی‌ها در برابر حملات اشغالگری و تهدیدات موجود علیه انقلاب، خواست که متحدانه و قویا مقاومت کنند.

متن کامل بیانیه ک‌ن‌ک به شرح زیر است:

«در ۱۹ جولای ۲۰۱۲ صدای خودمدیریتی از کوبانی بلند شد، جرقه انقلاب در روژاوا کوردستان روشن شد و روز به روز شعله‌ورتر شد.

روژاوا کوردستان از مدت‌ها قبل خود را برای خودمدیریتی آماده می‌کرد. دِرک، قامشلو، آموده، سریکانی، کوبانی، عفرین و سراسر جغرافیای روژاوا کوردستان از هر سو خود را آماده می‌کردند تا سرنوشت خود را تعیین کنند و اداره خود را در سرزمین خود ایجاد کنند.

در شرایط جنگ داخلی سوریه، کوردها و کوردستانی‌ها نیروهای خود را متحد کرده و برای از میان برداشتن خلاء قدرت در روژاوا، خود را هر چه سریعتر سازماندهی و تقویت کرده و از کوبانی گرفته، از شرق یعنی دِرک گرفته تا غرب یعنی عفرین، تمام شهر و شهرستان‌ها را تحت امنیت نیروهای داخلی قرار دادند.

دوازده سال است که کوردها و کوردستانی‌ها با هزینه‌های گزاف به روند خودمدیریتی ادامه داده‌اند و بر اساس الگوی کانتونی با روش‌ها، شکل‌ها و وضعیت‌های دیگر خود را حفظ کرده‌اند و یک خودمدیریتی دموکراتیک بالفعل ایجاد کرده‌اند.

اشغالگران کوردستان از همان ابتدا از این موقعیت جدید کوردها و کوردستانی‌ها در روژاوا کوردستان ناراضی بودند. به ویژه ترکیه پیش از این تیرهای سمی خود را به سمت روژاوا کوردستان نشانه رفته بود. آنها کوبانی را از زمان آغاز مبارزات خودمدیریتی کشور در صدر اولین اهداف خود در آنجا قرار دادند. در گذشته اسلام‌گرایان رادیکال و داعش خونخوار کوبانی را کنترل کردند. کوبانی با رهبری عالی و موفق از خاک خود دفاعی افسانه‌ای کرد و داعش و همه دشمنان خود را شکست داد و از خود دفاع کرد و به حمله پایان داد.

در جریان مبارزه برای حفاظت از کوبانی، دولت ترکیه شکست بزرگی را متحمل شد. این بار عفرین را هدف خود قرار داد. زیرا نزدیکترین منطقه به دریای مدیترانه بود. ابتدا اعزاز و جرابلس را با هدف محاصره عفرین اشغال کردند. سپس سوی تانک‌ها و توپخانه‌های خود را به عفرین چرخانده و آن را اشغال و مردم عفرین را مجبور به مهاجرت کردند. امروز جمعیت‌شناسی تغییر کرده و ترک‌ها و عرب‌ها در آنجا مستقر شده‌اند. سپس به سریکانی و گری‌سپی حمله کردند و آن مکان‌ها را اشغال کردند. آنها همچنان کل روژاوا کوردستان را تهدید می‌کنند. در شهرها و شهرستان‌های تحت کنترل و امنیت اداره خودمدیریتی روژاوا کوردستان، با پهپادها و سایر فناوری‌های نظامی و اطلاعاتی قتل‌عام‌های وحشتناکی انجام می‌دهند و زندگی غیرنظامیان را به یک جهنم تبدیل کرده‌اند. با این حال، با وجود حملات مستمر دولت ترکیه، مقاومت مردم روژاوا کوردستان به شدت ادامه دارد و همه نهادهای اداره خودمدیریتی با افتخار برای امنیت مردم منطقه مبارزه می‌کنند.

رژیم دمشق حتی با وجود ضعیف بودنش، تمامی خواسته‌ها و پیشنهادات معقول و دموکراتیک اداره روژاوا کوردستان را در زمینه ساختار دموکراتیک در سراسر سوریه نادیده می‌گیرد و در نتیجه اشغالگری‌های دولت ترکیه را تسهیل می‌کند. هنوز هم تلاش منطقه‌ای و بین‌المللی برای نزدیک‌تر کردن دولت ترکیه و دولت سوریه و ایجاد اتحاد بین دو کشور علیه مدیریت خودمدیریتی شمال و شرق سوریه و از بین بردن دستاوردهای مردم ما در آن بخش از کوردستان وجود دارد.

با وجود این شرایط پیچیده و متضاد، مردم روژاوا کوردستان به طور کلی و در کنار هم به خط دفاعی کشور ادامه می‌دهند. نقش زنان در این مبارزه انقلابی در روژاوا کوردستان اهمیت ویژه و تأثیر مثبتی دارد.

ما به عنوان ک‌ن‌ک دوازدهمین سالگرد تأسیس خودمدیریتی دموکراتیک روژاوا کوردستان را به ملت کورد و همه مقامات سیاسی، اداری، امنیتی و نظامی در روژاوا کوردستان تبریک می‌گوییم.

ک‌ن‌ک از همه کوردها و کوردستانی‌ها می‌خواهد که برای حفاظت و بقای اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، خاک کشور و همه شهروندان در سطحی بسیار بالا حمایتی قوی و بزرگ نشان دهند و دست در دست هم در برابر همه حملات و تلاش‌ها برای اشغال و نابودی دستاوردهای مردم روژاوا کوردستان بایستند.

زنده باد انقلاب ملی دموکراتیک در روژاوا کوردستان!

زنده باد مقاومت و پیروزی انقلاب روژاوا!»