کنش ‌«به آزادی رای بدهید» در مقابل زندان باکرکوی

در مقابل زندان بسته زنان باکرکوی کنش ‌«به آزادی رای بدهید» برگزار شد. در این کنش به مصمم بودن بستگان زندانیان علیه انزوای تحمیلی اشاره شده و پیام ‌«تا زمانیکه انزوای تحمیلی از میان برداشته شود، این مبارزه ادامه خواهد داشت» داده شد.

به پیشاهنگی بستگان زندانیان و در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان‌، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در مقابل زندان زنان باکرکوی، کنش ‌«به آزادی رای بدهید» برگزار شد. جمعیت حقوق و حمایت از بستگان زندانیان و محکومین مارمارا ‌(MATUHAY-DER)، مادران صلح، مدیران حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(دم پارتی) و شهروندان بسیاری در این کنش شرکت کردند.

گروهی که با تشویق و سردادن هلهله در مقابل زندان زنان باکرکوی راهپیمایی کردند، بارها شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها»، ‌«تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است» و ‌«ما با مقاومت پیروز خواهیم شد» را سردادند.

فینجه آکمان که پسرش یعقوب آکمان در زندان شماره ۳ نوع F سیلیوری زندانی است در این کنش سخنرانی کرد. آکمان اعلام کرد که پسرش مدتی قبل به دلیل نامناسب بودن غذای زندان مسموم شده بود و اکنون در سلول انفرادی بسر می‌برد، آکمان درخواست کرد هر انسان باوجدان به اعمالی که در زندان‌ها اتفاق می‌افتد،‌ واکنش نشان دهند.

سپس کنش تحصن همراه با تشویق انجام شد. ریاست مشترک MATUHAYDER، دیلک سونمز دمیر بیان کرد تا زمانیکه انزوای تحمیلی از میان برداشته نشود، مبارزه و کنش‌های آنان ادامه خواهند داشت.