کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید»‌: آدرس رهیافت امرالی است

در کنش‌‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«به آزادی رای بدهید» که برای از میان برداشتن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی جسمانی او در مقابل زندان‌ها آغاز شده است، پیام ‌«تازمانیکه انزوا از میان برداشته نشود به مبارزه ادامه می‌دهیم» داده شد.

کنش علیه انزوای تحمیلی

انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد. کنش‌هایی که برای از میان برداشتن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی جسمانی او آغاز شدند، تداوم دارند. بستگان زندانیان امروز نیز در شهرهای بسیاری در مقابل زندان‌ها کنش ‌‌‌‌«به آزادی رای بدهید» را انجام دادند.

مرسین

در مرسین به پیشاهنگی بستگان زندانیان در مقابل زندان کامپوس طرسوس در چارچوب کنش‌های ‌‌«به آزادی رای بدهید» کنش تحصن انجام دادند. این کنش که در ۹مین‌ هفته خود ادامه یافت، بستگان زندانیان لباس‌هایی که به زبان‌های کوردی و ترکی عنوان ‌«تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است‌» نوشته شده بود را پوشیدند و شعارهای ‌«زندانیان سیاسی شرافت ما هستند»، ‌«ژن ژیان آزادی» و ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» را سردادند.

ریاست مشترک دم پارتی شعبه مرسین، رشات اصلان اعلام کرد که تا زمانیکه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد ادامه داشته باشد و نقض حقوق زندانیان به پایان نرسد،‌ آنان کنش خود را ادامه می‌دهند.

با انجام تحصن این کنش به پایان رسید.

ازمیر

جمعیت حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان و محکومین ‌(EGE-TÛHAYDER)‌ و بستگان زندانیان در چارچوب کنش ‌«به آزادی رای بدهید» در مقابل زندان کرکلار گردهم آمدند. شرکت کنندگان در این بیانیه‌ لباس‌هایی که عنوان ‌«به آزای رای بدهید» بروی آن نوشته شده بود را پوشیده و مداوما شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» را سرمی‌دادند.

مدیریت جمعیت حقوق بشر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ÎHD) در ازمیر،‌ بهادر آلتان بیان کرد که بدلیل اعمال غیرحقوقی در کشور و به پایان نرسید انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در تحصن هستند و گفت که آنان این اعمال غیرقانونی را در کشور قبول نمی‌کنند.

بیانیه پس از کنش تحصن به پایان رسید.

آدانا

در آدانا بستگان زندانیان در چارچوب کنش ‌«به آزادی رای بدهید» در مقابل زندان کورکچولر گردهم آمدند. نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی و بسیاری از بستگان زندانیان در این کنش شرکت کردند.

به عنوان ریاست مشترک نهاد  AYKAY-DER، مصطفی یلدز سخنرانی کرد. مصطفی یلدز اشاره کرد که هرچه زودتر باید انزوای امرالی به پایان برسد و گفت‌: ‌«آدرس رهیافت امرالی است.»

بیانیه پس از کنش تحصن به پایان رسید.

ایدیر

بستگان زندانیان در ایدیر بامشارکت جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ)، حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ) و مدیریت محلی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم ‌پارتی) و نماینده پارلمان، یلماز هون در مقابل زندان سربسته ایدیر بیانیه دادند. در این بیانیه پلاکارتی با عنوان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«ما برای عدالت، انزوای تحمیلی را شکست می‌دهیم، برای صلح اجتماعی، فریاد برآورید» برافراشته شده و شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» سرداده می‌شد.

نماینده پارلمان،‌ یلماز توجه‌ها را به انزوای تحمیلی معطوف داشت و اعلام کرد که در همه جای کوردستان و ترکیه تحمیل انزوا وجود دارد. یلماز گفت‌‌‌‌‌: ‌«ما از همینجا وزارت دادگستری را فرا می‌خوانیم که حقوق را اجرایی کنند. ما تا زمان یک جمهوری دمکراتیک به مبارزه خود ادامه می‌دهیم.‌»

وان

جمعیت حمایت و پشتیبانی از خانواده‌ها زندانیان و محکومین شعبه وان ‌‌‌‌‌‌(TUHAY-DER) و بستگان زندانیان،‌ در چارچوب کنش ‌«به انزوا پایان دهید» در مقابل زندان مدل F شهر وان بیانیه مطبوعاتی دادند. در این بیانیه پلاکارتی با عنوان ‌«‌به زندانیان رای بدهید» برافراشته شد. روسای مشترک دم پارتی در این شهر، گلشن کورت، ویسی دیلکچی، ریاست مشترک د‌ب‌پ در این شهر، هارون اوکای، نمایندگان شهر وان، محمود دیندار و گلجان کاچماز سایعگیت، شهردارهای مشترک کلانشهر وان، نسلیحان شدال، عبدالرحمان زیدان، مجلس جوانان دم پارتی و جنبش زنان آزاد ‌‌‌‌‌‌‌(ت‌ژآ) و افراد بسیار دیگری در این کنش مشارکت کردند.

ریاست مشترک TUHAY-DER، چتین اویار در اینجا سخنرانی کرد و گفت‌‌: ‌«درخواست ما این است که وزیر دادگستری این مادران را ببیند. در مقابل آن اعمال غیرحقوقی سکوت نکند. باید هرچه زودتر انزوای تحمیلی بر جناب عبدالله اوجالان به پایان برسد، با خانواده و وکلای خود دیدار کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»