کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید»‌: ما اصرار بر مبارزه داریم

در کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید» که با پیشاهنگی بستگان زندانیان برگزار می‌شود، درخواست شد علیه انزوای امرالی که بیش از ۴۰ ماه است ادامه دارد و اعمال غیرحقوقی در زندان‌ها، فریاد برآورده شود.

کنش به تحمیل انزوا پایان دهید

در شهرهای بسیاری برای از میان برداشتن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با شعار ‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» کنش‌هایی انجام شد.

وان

به پیشاهنگی نهاد  TUHAY-DER شعبه وان و بستگان زندانیان کنش‌ ‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» برگزار شد. در مقابل ساختمان دم پارتی رحا در راه آرموش بیانیه داده شد. در این کنش که سازمان‌های مدنی و نمایندگان احزاب سیاسی از آن حمایت کردند، پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» و ‌«به زندانی رای دهید» برافراشته شد. به عنوان نهاد  TUHAY-DER شعبه شهر وان، عزیز گووَن بیانیه داد و اشاره کرد که تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است و گفت‌: ‌«نظام غیرحقوقی امرالی نشانه یک نظام غیرقانونی و خودسرانه در ترکیه است. باید هرکسی علیه این انزوای تحمیلی که ۴۰ ماه است ادامه دارد و سیاست‌های غیرقانونی در زندان‌ها، فریاد برآورد.‌‌»

بیانیه با کنش تحصن و سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت امرالی»، ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌» به پایان رسید.

آدانا

کنش بستگان زندانیان در آدانا با شعار ‌‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» در ۱۲مین هفته خود ادامه یافت. پلیس اطراف ساختمان آک‌پ در آدانا که توده‌خلق اطراف آن گردهم آمده بودند را به وسیله ایجاد مانع محاصره کردند. علیرغم تمام موانع نیز مدیران کنگره دمکراتیک خلق‌ها ‌(ه‌دک)، ‌مادران صلح، حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ)، دم پارتی، نهادهای AATUHAY  و  AYKAY-DER بیانیه ارائه کرده و کنش تحصن را انجام دادند.

ریاست مشترک دم پارتی شعبه آدانا، صفی‌الدین آیدمیر اعلام کرد که تا زمانیکه انزوای امرالی به پایان برسد آنان در مقابل ساختمان آک‌پ کنش انجام خواهند داد و تلاش‌های پلیس‌ برای جلوگیری را محکوم کرد.

بیانیه با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها»، ‌‌«فشارها نمی‌توانند ما را بترسانند» و ‌«زندانیان سیاسی شرافت ما هستند» به پایان رسید.

مرسین

کنش بستگان زندانیان که با شعار ‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» آغاز شده بود، در ۱۲مین هفته خود ادامه داشت. در این کنش پلاکارتی با عنوان ‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» برافراشته شد. مشارکت کنندگان در این کنش لباس‌هایی که به زبان ترکی و کوردی عنوان ‌«تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است» بروی آن نوشته شده بود را پوشیدند. توده خلق که قصد داشت در مقابل ساختمان آک‌پ راهپیمایی کند از سوی پلیس با مانع روبرو شد. به همین علت توده خلق با سردادن شعارهای ‌«زندانیان سیاسی شرافت ما هستند» و ‌«ژن ژیان آزادی» کنش تحصن را انجام دادند.

ریاست مشترک دم پارتی شعبه مرسین، رَشات آشان در آنجا سخنرانی کرده و بیان داشت که رهیافت مسئله کورد، مسائل و مشکلات بسیاری را در ترکیه حل خوهد کرد و گفت‌: ‌«اصرار بر تحمیل انزوا به معنای اصرار بر جنگ است. کسانیکه بر جنگ اصرار می‌کنند،‌ نمی‌خواهند مسائل و مشکلات ترکیه به رهیافت برسند. انزوای تحمیلی که از زندان امرالی شروع شده است بر تمام جامعه تاثیر می‌گذارد. انزوای تحمیلی را می‌توان با اصرار بر مبارزه مصرانه شکست داد. تا زمانیکه غصب حقوق زندانیان سیاسی در زندان‌ها و بخصوص درمورد جناب عبدالله اوجالان از میان برداشته شود و انزوای تحمیلی به پایان برسد، مبارزه ما ادامه خواهد داشت.‌»

مردین

مادران صلح، بستگان زندانیان و سیاستمداران در مقابل ساختمان آک‌پ در مردین گردهم آمدند. نماینده پارلمان از حزب دم پارتی و از شهر مردین، جورج اصلان در این کنش شرکت کرد. در این کنش پلاکارتی با عنوان ‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» برافراشته شده و شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» و ‌«به تحمیل انزوا پایان دهید، عدالت را عملی کنید» را سردادند. به عنوان خانواده‌های زندانیان فتاح تکین سخنرانی کرد و توجه‌ها را به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت.

نماینده پارلمان از حزب دم پارتی و مردین، جوج اصلان سخنرانی کرد و اعلام کرد که انزوای تحمیلی ماه‌هاست که به موضوع روز آنان مبدل شده است و گفت‌: ‌«قریب به ۴۰ ماه است که انزوایی شدید علیه جناب عبدالله اوجالان تحمیل می‌شود. ما وزارت دادگستری را فرا می‌خوانیم که هرچه زودتر به این تحمیل انزوا پایان دهد.‌»

پس از بیانیه، کنش تحصن انجام شد و سپس این کنش با سردادن شعارها به پایان رسید.