کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید»‌: تنها مانع در مقابل آزادی، تحمیل انزوا است

در کنش‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«به آزادی رای بدهید» که با پیشاهنگی خانواده‌های زندانیان و سازمان‌های مدنی اجتماعی برگزار می‌شود، اعلام شد که تحمیل انزوا تنها مانع در مقابل آزادی و صلح است و از میان برداشتن‌ آن مطالبه شد.

کنش ‌«به آزادی رای بدهید»

انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زندان مدل اف با امنیت بالای امرالی بسرمی‌برد، ادامه دارد. کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید» که با پیشاهنگی خانواده‌های زندانیان و سازمان‌های جامعه مدنی در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدلله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» آغاز شده است،‌ این هفته نیز ادامه یافت.

مرسین

در چارچوب کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید» که با پیشاهنگی خانواده‌های زندانیان در مرسین ادامه دارد، در مقابل زندان طرسوس کنش تحصن را انجام دادند. این کنش که به ۱۰مین هفته خود را پشت‌سر گذاشت‌‌، مثل همیشه در آن شعارهای ‌«زندانیان سیاسی شرافت ما هستند» و ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» سر داده شد. ریاست مشترک دم پارتی شعبه مرسین، رشات آشان توجه‌ها را به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت و گفت‌: ‌«انزوای تحمیلی بر اوجالان را از میان بردارید،‌ راه گفتگو و مذاکرات را باز کنید. نظام تحمیل انزوا از امرالی آغاز شده است و به تمام کشور اشاعه یافته است. تا زمانیکه تحمیل انزوا از میان برداشته نشود، کنش‌های ما هم ادامه خواهند داشت. کسانیکه این کشور را مدیریت می‌کنند می‌دانند که تحمیل انزوا، کشور را به بحران کشانده است. به همین دلیل کسیکه بیشترین ضرر و زیان را به آن کشور وارد می‌کند حکومت آک‌پ است. اگر شما می‌خواهید دمکراسی و عدالت را ایجاد کنید باید نظام تحمیل انزوا را هرچه زودتر از میان بردارید.‌»

بیانیه پس از کنش تحصن و سردادن شعارها به پایان رسید.

ازمیر

جمعیت پشتیبانی و حمایت از خانواده‌های زندانیان و محکومین اژه ‌(EGE TUHAY-DER) شعبه ازمیر، در مقابل زندان کِرکلار بیانیه‌ای مطبوعاتی داد. در این بیانیه مشارکت کنندگان جلیقه‌هایی که عنوان ‌«تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است» و ‌«به زندانیان رای بدهید» بروی آن نقشه بسته بود را پوشیده بودند و شعار ‌‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها‌» را سردادند.

ریاست مشترک دم پارتی در ازمیر، محمد کورش یاد کسانیکه در واقعه آتش‌سوزی جان باختند را گرامی داشت و یاد آور شد‌: ‌«برای اینکه مسئولان به وظایف خود عمل نکردند ما انسان‌های بسیاری را از دست دادیم و بخاطر همین ما درد و آلام بسیاری را متحمل می‌شویم.‌»

کورش بیان کرد با هدف اینکه انزوای تحمیلی بر زندانیان را محکوم کنند، کنش‌های اینچنینی را انجام می‌دهند و گفت‌: ‌«ما می‌خواهیم زندانیان در محیط‌هایی که بتوانند به مثابه انسان بزیند، بسر ببرند و انزوای تحمیلی شدید بر رهبر خلق کورد عبداله اوجالان از میان برداشته شود. این کشور به آزادی، دمکراسی و صلح نیازی فوری دارد. یگانه مانع در مقابل صلح، تحمیل انزوا می‌باشد. به همین علت ما می‌گوییم تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است و باید هرچه زودتر پایان یابد.‌‌»

پس از تحصن این کنش همراه با سردادن هلهله به پایان رسید.