کنش‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«تحمیل انزوا را به پایان برسانید»‌: تحمیل انزوا، جنایت است

در کنش‌های شهری در وان، مرسین و آدانا اشاره شد که تحمیل انزوا یک جنایت است و وزیر دادگستری ترکیه چنین فراخوانده شد‌: ‌«اگر عدالت را می‌خواهید، مطالبات مادران را عملی کنید.‌»

کنش‌های علیه نظام شکنجه امرالی

کنش‌هایی که با مطالبه از میان برداشتن انزوای تحمیلی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان، آزادی جسمانی او و رهیافت مسئله کورد آغاز شده بود، ادامه دارد. در بسیاری از شهر‌ها کنش‌های ‌«تحمیل انزوا را به پایان برسانید» انجام شد.

وان

در شهر وان بستگان زندانیان و نهاد TÛHAY_DER در چارچوب کنش ‌«تحمیل انزوا را به پایان برسانید» در مقابل ساختمان دم پارتی در ایپکیولو بیانیه دادند. در این بیانیه پلاکارتی با عنوان ‌«به صدای زندانیان مبدل شوید» برافراشته شد. نمایندگان بسیاری از احزاب سیاسی و سازمان‌های جامعه مدنی نیز از این بیانیه حمایت کردند.

مدیر نهاد TÛHAY_DER، عصمت یاقوت متن بیانیه را قرائت کرد.

‌«باید وزیر دادگستری صدای ما را بشنود»

یاقوت بیان داشت تا زمانیکه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان سیاسی به پایان نرسد،‌ آنان بیانیه و کنش‌های لازمه را انجام خواهند داد و گفت‌: ‌«ما هروز جمعه، بیانیه مطبوعاتی ارائه می‌دهیم. صدای ما شنیده نشده است. ۲۵ سال می‌شود که جناب اوجالان در امرالی زندانی است و بیش از ۴۰ ماه است که هیچگونه ملاقاتی با او انجام نمی‌شود. علیه جناب اوجالان انزوا تحمیل می‌شود. در دیگر زندان‌ها نیز علیه دیگر زندانیان انزوا تحمیل می‌شود،‌ باید هرچه زودتر این انزوای تحمیلی به پایان برسد. مادران صلح ۲ بار با وزیر دادگستری دیدار کردند اما هیچ تغییری رخ نداد. ما از اینجا وزیر دادگستری را فرامی‌خوانیم‌؛ اگر عدالت می‌خواهید، مطالبات مادران را عملی کنید. ما می‌خواهیم هرچه زودتر مذاکرات آغاز شوند. ما به مثابه خانواده‌های زندانیان می‌خواهیم با فرزندانمان ملاقات کنیم.‌»

بیانیه با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» و ‌«زنده‌باد مقاومت خلق کورد» و انجام تحصن به پایان رسید.

مرسین

کنشی که بستگان زندانیان در مرسین در مقابل ساختمان آک‌پ با شعار ‌«تحمیل انزوا را به پایان برسانید» آغاز شده بود، در ۱۰مین هفته خود ادامه دارد. در این کنش بستگان زندانیان و افراد بسیاری مشارکت کرده و پلاکارتی با عنوان ‌«تحمیل انزوا را به پایان برسانید» را برافراشتند. مشارکت کنندگان در این کنش لباس‌هایی که عنوان ‌«تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است» نقش بسته بود را پوشیدند. توده خلق که راهپیمایی آنان تا ساختمان آک‌پ از سوی پلیس با مانع روبرو شد، با سردادن شعارهای‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» و ‌«ژن ژیان آزادی» کنش تحصن را انجام دادند.

‌«ما انزوای تحمیلی را محکوم می‌کنیم»

ریاست مشترک حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) شعبه مرسین‌، رشات آشان سخنرانی کرد. آشان توجه‌ها را به محاصره‌ای که درمقابل ساختمان آک‌پ انجام شد معطوف داشت و گفت‌‌: ‌«دلیلی که ما به سوی ساختمان آک‌پ می‌رویم،‌ پایان دادن به تحمیل انزوا بر جناب عبدالله اوجالان و به پایان رساندن تمام اعمال غیرحقوقی است. کنش‌های ما در این مورد ادامه خواهند داشت. اما پلیس در مقابل ساختمان آک‌پ ما را محاصره می‌کند. ما یکبار دیگر انزوای تحمیلی که از امرالی آغاز شده و سپس در تمام زندان‌ها اشاعه یافت ، را محکوم می‌کنیم.‌»

آدانا

کنشی که بستگان زندانیان در آدانا آغاز کرده بودند، در ۱۰مین هفته خود ادامه داشت. توده خلق خواست که در مقابل ساختمان آک‌پ در آدانا بیانیه بدهد، اما پلیس‌ از این کار جلوگیری کرد. پلیس اطراف آن ساختمان را ایجاد موانعی گرفت و نگذاشت که راهپیمایان به راه خود ادامه دهند.

مدیر دم پارتی این شهر، یاشار دمیر موضع پلیس‌ را محکوم کرد و بیان داشت که آنان برای به پایان رسیدن انزوای تحمیلی در آنجا حضور یافتند و از آرمان آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سخنرانی کرد.

بیانیه با سردادن شعار ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» به پایان رسید.