کشتار در پاریس و نسل کشی سیاسی مورد اعتراض قرار گرفت

ترور در پاریس و حملات سرکوبگرانه ی سیاسی علیه حزب مناطق دمکراتیک محکوم گردید و بیانیەای تحت عنوان «کوردها ساکت نخواهند ماند» منتشر شد.

روز گذشته، در چارچوب تحقیقاتی که توسط دادستانی عمومی آمد(دیاربکر) علیه حزب مناطق دمکراتیک آغاز شده بود، پلیس به ساختمان های حزب مناطق دمکراتیک در 9 شهر یورش برد. کسکین بایندر، رئیس عمومی حزب مناطق دمکراتیک و روسای مشترک شهرها دستگیر شدند. در این لحظات که عملیات علیه حزب مناطق دمکراتیک محکوم می شد، خبر حمله مسلحانه به مرکز فرهنگی کورد احمد کایا در پاریس منتشر شد. در این حمله سه شهروند کورد کشته و سه شهروند مجروح شدند.

تشکیلات حزب دمکراتیک خلقها و سازمان های مدنی با بیانیه هایی کشتار پاریس و عملیات علیه حزب مناطق دمکراتیک را محکوم کردند.

جوله میرگ

تشکیلات حزب دمکراتیک خلقها در گَوَر به سرکوب علیه حزب مناطق دمکراتیک و کشتار پاریس اعتراض کرد. این اطلاعیه در مقابل ساختمان حزب دمکراتیک خلقها اعلام شد و افراد زیادی به آن پیوستند. نماینده پارلمان حزب دمکراتیک خلقها در جوله میرگ سعید دده اظهار داشت که صدها سال است که سیاست های کشتار علیه مردم کورد انجام می شود و دیروز یک کشتار دیگر در پاریس بر کشتار کوردها افزوده شد. دده اعلام نمود که این کشتار آگاهانه و عمدا انجام شده است و باید همه در برابر این کشتار بایستند.

دده همچنین سرکوب سیاسی علیه حزب مناطق دمکراتیک را محکوم کرد و گفت که دلیل این سرکوب, دور نگه داشتن کوردها از سیاست است.

تشکیلات حزب دمکراتیک خلقها در شهر جوله میرگ نیز بیانیه ای صادر کرد و لوکمان اوزدمیر، رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلقها شهر جوله میرگ نیز اعلام کرد که هر روز فشارها و کشتارها بر مردم کورد افزایش می یابد و آنها در برابر حملات مقاومت خواهند کرد.

وان

مرکز فرهنگ و هنر آرین در وان نیز در مقابل ساختمان خود بیانیه ای صادر کرد و کشتار در پاریس را محکوم کرد. افراد زیادی به این اعتراض پیوستند. باران ساری نوازنده، در این مراسم سخنرانی کرد و از دولت فرانسه خواست قاتلان را افشا کند. ساری گفت: نیروهای تاریک اندیش می خواهند مردم کورد را نابود کنند و از این کشتار فهمیده می شود که نیروهای تاریک اندیش می خواهند فرهنگ، زبان، هنر و موجودیت کوردها را یک بار دیگر از بین ببرند. پس از قرائت اعلامیه، تحصن برگزار شد. در این مراسم ترانه ای به خوانندگی هنرمند میر پرور کە اخیرا در جریان حملە پاریس جان خود را از دست داد، اجراء و تقدیم حضار گردید.

باتمان

در باتمان نیز، تشکیلات حزب دمکراتیک خلقها، کشتار پاریس را در مقابل ساختمان خود محکوم کرد. رئیس مجلس زنان حزب دمکراتیک خلقها، آیشه آکار باشاران، نمایندگان پارلمان حزب دمکراتیک خلقها، فلکناس اوجا, حسین کاچماز، رمزیه توسن، میهمت روشتو تیریاکی و نجدت ایپکیوز، فعالان TJA، مادران صلح، مدیران مرکز فرهنگی بیهار، ARI-DER، شهرداران مشترک باتمان که کنار زده شده و به جایشان معاون تعیین گردیده، مدیران حزب دمکراتیک خلقها، حزب مناطق دمکراتیک و افراد زیادی به آن ملحق شدند.

فلکناز اوجا، نماینده پارلمان حزب دمکراتیک خلقها، این کشتار را محکوم کرد و گفت: اگر حقیقت قتل 3 زن کورد در 10 سال پیش آشکار می شد، امروز این قتل عام رخ نمی داد. قتل عام عمر گونی در 9 ژانویه 2013 توضیح داده نشد. اگر او اطلاعات MIT را نداشت، نمی توانست قتل عام را انجام دهد. امروز در همه جا ترور علیه کوردها انجام می شود. در روژآوا، در سلیمانیه کوردها را هدف قرار می دهند. دولت AKP-MHP در مورد همه چیز بیانیه می دهد، اما هنوز در مورد این کشتار بیانیه ای نداده است. چرا برای سه شهروند کورد بیانیه نمی دهد؟ اگر شما نمی خواهید خون کورد را بریزید بنابراین، کشتار باید به هر طریق ممکن توضیح داده شود. چه چیزی در جهان میگذرد، کوردها در حال تبدیل شدن به هدف و بازار هستند. کوردها ساکت نبوده اند و از این به بعد هم ساکت نخواهند بود. دولت فرانسه مسئول روشن کردن این کشتار است.

هاتای

تشکیلات حزب دمکراتیک خلقهای منطقه ی اسکندرون نیز در مقابل ساختمان خود عملیات علیه حزب مناطق دمکراتیک و کشتار پاریس را محکوم کرد. عبدالرحیم شاهین، رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلقها اسکندرون بیانیهای داد و گفت: هر زمان که حکومت شکست بخورد، به کوردها حمله میکند و حملات و کشتارها علیه کوردها باید پایان یابد.