لازم است کە کمیتە منع شکنجە شورای اروپا همراە با ترکیە گزارش را منتشر کنند

هیات بین المللی مخالف با انزوا در روم کنفرانس بین المللی برگزار کرد.

هیات بین المللی مخالف با انزوا اعلام نمود کە دولت ترک بند سوم قانون دادگاە عالی شورای اروپا را نقض کردە و در این بارە اعلام نمود: لازم است کە کمیتە منع شکنجە شورای همراە با ترکیە گزارش خود را در رابطە با امرالی منتشر کند.

هیات بین المللی مخالف با انزوا بعد از بازگشت از سفر خود بە ترکیە و باکور کوردستان و دیدار با سازمانها و احزاب سیاسی، با دفتر اطلاع رسانی کوردستان در فدراسیون اطلاع رسانی ایتالیا کنفرانسی خبری برگزار کرد.

مسئولان دفتر اطلاع رسانی کوردستان در رابطە با وضعیت رهبر آپو و سە زندانی دیگر زندان امرالی کە ٢٣ ماە است هیچگونە اطلاعی از وضعیت آنها در در دست نیست، ارزیابیهای خود را مطرح کردند. سپس اعضای این هیات نظرات خود در این رابطە مطرح کردند.

در این کنفرانس خبری هرتا مانینتی اعلام نمود کە مشکل در سیستم حقوقی است کەدادگاهها مستقل از حکموت نبودە و در این رابطە نگرانیهای خود را درخصوص گستردەکردن مدل امرالی بر تمام زندانهای ترکیە نیز ابراز داشت.

نقض مادە سوم دادگاە عالی شورای اروپا

فرانچسکا تراساتتی اوکاتیسا از اعضای هیات مدیرە Potere al Popolo نیز خاطرنشان ساخت کە حقوق بین المللی انزوای بیش از ١٥ روز را ممنوع کردە است و در ادامە افزود: زمانی کە این مسئلە را در رابطە با انزوای تشدید شدە بر رهبر خلق کورد مقایسە می کنیم، در می یابیم کە دولت ترک مدت ٢٤ سال است کە مادە سوم دادگاە عالی شورای اروپا را نقض می کند.

لازم است کە کمیتە منع شکنجە شورای اروپا و ترکیە گزارش خود را منتشر کنند

میخائل آریجالە نیز در همین رابطە اعلام نمود کە کمیتە منع شکنجە شورای اروپا هیچگاە در رابطە با دیدار خود از امرالی گزارش خود را منتشرنکردە است. لازم است کە دولت ترک در این رابطە در سریعترین زمان ممکن گزارش خود را منتشر کند.

دبیر کل  انجمن پارتیزانهای ملی ایتالیا، فابریزو د سانجتیز نیز در این بارە اظهار داشت کە لازم است پیش از هر چیز در مقابل تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد، عبدالە اوجالان مبارزە را آغاز کرد زیرا این انزوا بر تمامی کوردها تحمیل می شود. سانجتیز همچنین خواستار محکومیت استفادە دولت ترک از سلاحهای شیمیایی علیە کورد شدە و خواستار اعمال فشار بر ترکیە شد. وی همچنین درخواست نمود کە یک سازمان بین المللی مستقل تحقیق و تفحص در رابطە با استفادە ترکیە از سلاحهای شیمیایی علیە کوردها را ادامە دهد.

کوسیمو آلوارو وکیل حقوق بشر نیز  در همین رابطە اعلام نمود کە او و همکارانش از اقدامات دولت ترک علیە زندانیان سیاسی و خانوادەهای شهدا شگفت زدە هستند. وی در رابطە با تحویل جنازە گریلاها در کیسەهای پلاستیکی اظهار داشت:  بازماندەهای جنازەهای یک پسر را بە مادرش تسلیم کردند.

جزاری آنتیتوماسو نمایندە انجمن وکلای دمکراتیک خاطر نشان ساخت کە بسیاری از اعضای گروە Gîûrîstî Democrats کە برخی از آنها وکیل نیز هستند، بە دلیل نظارت پروندەهای سیاسی در دادگاە، ورود آنها بە ترکیە ممنوع شذدە است. بە منظور فاش کردن سیاستهای دولت ترک و دخالت در پروندەهای حقوقی، در آیندە ای نزدیک کنفرانسی برگزار خواهد شد و در این بارە اظهار داشت کە لازم است بر کمیتە منع شکنجە شورای اروپا فشار وارد شود تا گزارش خود را در رابطە با ترکیە منتشر نماید.

جسارت اردوغان برآمدە از سکوت اروپا ست

ماوریز آجیربو رئیس حزب کومنیست منطقە ویوابون نیز با خاطرنشان ساختن نقش رسانەهای ایتالیا  و اروپا در توطئە بین المللی اظهار داست: افرادی جدی برای پوشش دادن اخبار دولت ترک در ایتالیا و اروپا وجود ندارند.

هیات بین المللی در خاتمە این نشست خبری از همە دعوت نمودند کە در راهپیمایی ١١ فوریە کە بە منظور محکومیت توطئە بین المللی ١٥ فوریە در استراسبورگ برگزار می شود شرکت داشتە باشند.