مایکل روبین: مسئولان آمریکایی از دید ترک‌ها در مورد کوردها تصمیم‌گیری می‌کنند

مایکل روبین روزنامه‌نگار آمریکایی و کارشناس مسايل خاورمیانه اعلام کرد، آمریکا از دید ترک‌ها در مورد کوردها تصمیم‌گیری می‌کند و خود حقایق را جستجو نمی‌کند.

مایکل روبین پژوهشگر موسسه آمریکن اینترپرایز انستیتو AEI در مصاحبه‌ای با خبرگزاری هاوار در مورد سیاستهها و برخوردهای مسئولین آمریکایی با مسئله‌ی کورد سخن گفته و معتقد است که آنها بر اطلاعات غلط ترکیه تکیه کرده و خود به دنبال حقایق نمی‌روند.

مایکل روبین که پیشتر مسئول پنتاگون بوده است می‌گوید: سیاست آمریکا به آرامی به سمت تغییر و آشفتگی می‌رود و بیشتر مسئولین آمریکایی که در رابطه به مسائل ترکیه و کوردها کار می‌کنند، تازه‌کار و بی‌تجربه در این رابطه می‌باشند.

ارتش ترکیه شب ۲۴ آوریل حملات جدیدی علیه مناطق متینا، آواشین و زاپ آغاز کرد. این حکومت با استفاده از سکوت آمریکا و همچنین بیانیه‌ای که آمریکا در مورد سه تن از پیشاهنگان کوردها منتشر کرده بود، دست به این حملات زد.

به عقیده‌ی روبین بیشتر از یک ربع قرن است که آمریکا اطلاعات در مورد کوردها و پ.ک.ک را از ترکیه می‌گیرد و خود به دنبال حقایق نیست. در حالی که تقریبا همه‌ی مسئولان آمریکایی می‌دانند که پ.ک.ک نتیجه‌ی اشتباهات چندین دهه‌ی ترکیه است. تغییر این روند و دیدگاه نیز نیازمند کار جدی و لابی‌گری می‌باشد تا بتوان سیاست آمریکا را تغییر داد.