مدحت سنجار: ما ناگزیربە زندگی تحت لوای رژیم تاراجگر، خونریز و دروغگو نیستیم

مدحت سنجار ریاست مسترک حزب دمکراتیک خلقها اعلام کرد کە ما ناگزیربە زندگی تحت لوای رژیم تاراجگر، خونریز و دروغگو نیستیم. تنها گزینە ما، نە مانند کسانی کە تلاش میکنند رژیم قبلی را سر کار بیاورند، بلکە پیگیری راە سوم است.

مدحت سنجار ریاست مسترک حزب دمکراتیک خلقها اعلام کرد کە ما ناگزیربە زندگی تحت لوای رژیم تاراجگر، خونریز و دروغگو نیستیم. تنها گزینە ما، نە مانند کسانی کە تلاش میکنند رژیم قبلی را سر کار بیاورند، بلکە پیگیری راە سوم است.

حزب چپ و سبز، دومین کنگرە اضطراری خود را با شعار ما اینجا هستیم، با هم بە پیروزی می رسیم، را برگزار کرد. مدحت سنجار، ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلقها، مدحت سنجار نیز در این کنگرە سخنرانی کرد.

در این سخنرانی سنجار ضمن اشارە بە فاجعەای کە در بارتین روی دادە است گفت: از رویدادن این فاجعە بسیار متاثریم، ما ناراحتیم و قلبمان مملو از خشم است. آزار و دردهای کارگران باعث تاسف عمیق ما شدە است. و همین درد و رنج میتواند بە بزرگترین عامل تغییر در این کشور تبدیل شود. آنچە کە در آماسرای روی دادە است، یک تصادف نیست، بلکە در واقع یک قتلعام است. و چنین رویدادی هرگز نمیتواند بە عنوان یک تصادف قابل قبول باشد. جنایتهایی از این دست، فقر، سیاستهای جنگی و تاراج هیچگاە تصادف نیستند. این مسائل نتیجە اقدامات ا.ک.پ هستند و این دولت مسئول قتلعام آماسرای است.

این سیستم را تغییر خواهیم داد

مدحت سنجار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این رژیم، بە یک رژیم استثمارگر تبدیل شدە است و نان در مقابل جان از ارزش بیشتری برخوردار است. در این سیستم جان ارزشی ندارد، مبارزە برای حقیقت در این سیستم هزینە  گزاف دارد اما تحقیر انسان آسان است، ما برای تغییر این سیستم اینجا هستیم. ما بە دلیل حساسیتهایمان، برای تحقق حیاتی جدید اینجا هستیم.

مدحت سنجار در بخش دیگری از سخنان خود گفت:این سیستم در تاراجگری، جنگ و استثمار هیچگونە مرزی را بە رسمیت نمی شناسد، ما هم در مقابل، برای مبارزەامان هیچ مرزی را بە رسمیت نمی شناسیم. این سرزمین نیازمند امیدهای بدیل حقیقی است و امید هم منبع این مبارزە است. لازم است کە تمام گروهها را بە یکدیگر پیوند دادە و مبارزە را با هم تقویت کنیم. فقط بە گفتەهای رییس آ.ک.پ گوش بدهید، میتوانید ذهنیت وی را بازخوانی کنید. وی در ادامە افزود: تنها راهی کە میتواند بە تغییر این سیستم منجر شود، همراهی و اتحاد ماست. ما با هم قدرت بیشتری پیدا کردە و میتوانیم امیدهایمان را افزایش دهیم. ما ناگزیر بە زندگی تحت لوای یک سیستم تاراجگر، دروغین و خونریز نیستیم. راە سوم وجود دارد.  هدف این راە این است کە در آن آزادانە زندگی کردە و زندگی ارزشمند در آن جریان داشتە باشد. ما با هم زندگی را خلق کردە و با هم امیدهایمان را گسترش خواهیم داد، بدون هیچ تردیدی بە پیروزی می رسیم.