مدحت سنجار: پرونده کوبانی پرونده‌ای سیاسی و برای انتقامگیری است

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها گفت: پرونده کوبانی پرونده‌ای حقوقی نیست، بلکه پرونده‌ای سیاسی و به منظوور انتقامگیری است. عملیات بزرگی برای نابودی است.

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در نشست گروه حزبی خود در پارلمان سخنرانی کرده و به تحلیل مسائل روز پرداخت. در این نشست سنجار اعلام کرد فشار و محاصره علیه سیاستهای دمکراتیک و خصوصا حزب دمکراتیک خلق‌ها ادامه داشته و با اشاره به ادعانامه پرونده کوبانی اظهار داشت که بررسی این پرونده در ۲۶ آوریل آغاز می‌شود.

سنجار در سخنان خود اعلام نمود که ادعانامه تنظیم شده برای پرونده کوبانی نیز مانند همان دادخواستی که برای تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها تنظیم شده بود، بدون اساس است و در این باره اظهار داشت: ما هر روز با گام‌های جدیدی روبرو می‌شویم. مهم نیست؛ به پیروزی نمی‌رسند. ۲۶ آوریل بررسی پرونده محاصره سیاستهای دمکراتیک و حیله و فریب آغاز می‌شود. بر اساس ادعانامه‌ای که در خصوص رویدادهای ۶ سال قبل روی داده‌اند، پرونده‌ای جدید گشوده می‌شود.

این پرونده پرونده‌ای سیاسی بوده و برای انتقامگیری است

مدحت سنجار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که این پرونده پرونده‌ای غیر حقوقی است، به منظور انتقامگیری تنظیم شده است و کاملا سیاسی است. عملیات گسترده‌ای برای نابودی است. مهمترین تقاطع جدید طرح کودتایی است که چندین سال است تلاش می‌کنند آن را طراحی کنند. با پرونده‌ای بسیار گسترده و فریبکارانه روبرو هستیم. سنجار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت این پرونده تلاشی است برای نابودی حقوق سیاست دمکراتیک خلق کورد و در ادامه اظهار داشت: در این پرونده حقوق از هیچ‌گونه تاثیری برخوردار نیست. واقعیت و سندیتی در باره ادعاهای آن وجود ندارد. مانند پرونده‌ای بی‌اساس در نهایت با شکست مواجه می‌شود.

تعطیلی حزب آخرین مرحله تکمیل حلقه محاصره

سنجار در ادامه سخنان خود اظهار داشت: همانگونه که اطلاع دارید مسئله تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها آخرین مرحله تکمیل حلقه محاصره است و در ادامه افزود: ما اعلام کردیم که ادعانامه‌ای که آماده شده است تا چه اندازه پوچ و بی‌اساس و عاری از حقیقت است. در نهایت نیز مشاهده شد که دادگاه قانون اساسی نظر ما را پذیرفت. اکنون مسئولیتی که بر دوش مدعی‌العموم دادگاه عالی قرار می‌گیرد اینست که این مسئله را دستور کار خارج کند.

نمی‌توانند در بعد سیاسی با حزبمان به رقابت بپردازند

مدحت سنجار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که ما برای پرونده کوبانی اعلام کردیم آنها در بعد سیاسی نمی‌توانند در مقابل حزب دمکراتیک خلق‌ها قرار بگیرند. با ظلم، فشار و سرکوب، دادگاها و نیروهای پلیس تلاش می‌کنند این حزب را سرکوب کنند. اما تلاش‌های آنها بی‌اعتبار است. حرکت ما با عزمی راسخ ادامه دارد. هیچ کس در این رابطه شکی به دل راه ندهد.