محکومیت انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد در مراکز کشورهای اروپایی

انزوای تحمیل شدە بر رهبر خلق کورد، عبدالە اوجالان، در بسیاری از مراکز کشورهای اروپایی محکوم شد.

در بسیاری از کشورهای اروپایی انزوای تحمیل شدە بر رهبر خلق کورد، عبدالە اوجالان، از سوی کوردستانیان و دوستان خلق کورد محکوم شد.

آمستردام

بە منظور محکومیت و اعتراض نسبت بە انزوای رهبر خلق کورد، عبدالە اوجالان، کوردستانیان و رهبران خلق کورد روز گذشتە در آمستردام هلند تجمعی را سازماندهی کردند.

در این تجمع، کوردستانیان و دوستان خلق کورد در رابطە با انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد و سکوت جامعە جهانی و کشورهای اروپایی در برابر جنایات دولت ترک، جزوە و بروشورهایی را منتشر  کردە و شعار آزادی برای رهبر آپو را سر دادند. این تجمع با سخنرانی فعالان کورد و دوستان خلق کورد خاتمە یافت.

پاریس

بر اساس فراخوان منتشرە از سوی   NCKD و  TJK-Fبە منظور محکومیت انزوای تحملیل شدە بر رهبر خلق کورد، عبدالە اوجالان، تظاهراتی در banliyo Vîllîers Le Bel پاریس برگزار شد. صدها کوردستانی در banliyo گردهم آمدە و در این راهپیمایی بدون وقفە شعارهای زندە باد سروک آپو، بدون رهبری زندگی معنا ندارد، با جان و خون با توایم، سر دادند.

این راهپیمایی تا مرکز فرهنگی کورد ادامە پیدا کرد، سپس غزال سور بە نمایندگی از سوی TJK-F سخنرانی کردە و اعلام نمود: نزدیک بە دو سال است کە ما هیچگونە اطلاعی از رهبریمان نداریم. لازم است کە کمیتە منع شکنجە شورای اروپا سریعا در این بارە وارد عمل شدە و گامهای ملموس در این بارە بردارد تا ما بتوانیم از وضعیت رهبریمان اطلاع پیدا کنیم. تا آن زمان ما در میادین خواهیم ماند.

دوسلدورف

با ابتکار عمل مرکز YJK-E دوسلدورف و مرکز جامعە کورد بین ساعات ١٤-١٦ بعد از ظهر روز گذشتە، کوردستانیان و دوستان کورد، درImmermannhoft  گرد هم آمدە و نسبت بە انزوای تحمیل شدە بر رهبر خلق کورد اعتراض کردند. این آکسیون با پیام تا زمان دیدار با رهبر خلق کورد، در میادین باقی خواهیم ماند، خاتمە پیدا کرد. در این راهپیمایی بدون وقفە شعارهایی در حمایت از رهبر خلق کورد سر دادە شد.

فرایبورگ

بە منڤور ازادی رهبر خلق کورد، عبدالە اوجالان در فرایبورگ نیز تجمعی برگزار شد. صدها نفر در این راهپیمایی و تجمع شرکت کردە و خاطر نشان ساختند کە لازم است انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد متوقف شدە و او بتواند با وکلا و خانوادە خود دیدار داشتە باشد. راهپیمایان بە سکوت سی.پی.تی در اینبارە واکنش نشان دادند.

در این راهپیمایی حملات اشغالگرانە دولت فاشیست ترک با سلاحهای شیمایی بە نیروهای گریلا در مناطق حفاظتی میدیا و روژاوا نیز محکوم شدند. در این تجمع، بدون وقفە شعارهایی در حمایت از رهبر آپو سر دادە شد.

برن

با مشارکت جامعە فرهنگی کورد در برن، فرایبورگ، بیل و سولوتورن بە منظور ازادی رهبر آپو، تجمعی مشترک در برن، پایتخت سوییس برگزار شد. کوردستانیان در این تجمع اظهار داشتند کە رهبر خلق کورد، عبدالە اوجالان ٢٣ سال است کە در زندان امرالی در اسارت بە سر میبرد. او مایە امید خلقهای تحت ستم است. ما خواهان آزادی رهبر خلق کورد هستیم.