محکومیت دولت ترکیه در پاریس

در پاریس تجمعی از طرف اتحادیه نیروهای دموکراتیک اروپا و جامعه دموکراتیک کرد-فرانسه، در محکومیت دولت اشغالگر ترکیه برگزار شد.

در پاریس پایتخت فرانسە با کوشش اتحادیه نیروهای دموکراتیک اروپا و جامعه دموکراتیک کورد-فرانسه، با برگزاری میتینگی، دولت اشغالگر ترکیه محکوم شد. این فعالیت در میدان استالینگراد برگزار شد و با یک دقیقه سکوت  بە احترام یاد شهدا آغاز شد. فعالان با در دست داشتن بنرهایی با مضامین زلزله نه، کاپیتالیزم می کشد و زلزله رخ داد، دولت شروع به کشتار کرد به فاجعه زمین لرزە اشاره کردە و دولت ترکیه را محکوم کردند.

 در این مراسم بیانیه ای که توسط اتحادیه نیروهای دموکراتیک اروپا و احزاب سیاسی تهیه شده بود قرائت شد. در این تجمع از زلزلە زدگان خواستە شد تا  از آسیب دیدگان حمایت بە عمل آید و کمکهایشان را از طریق هلال احمر ارسال نمایند.

 نجم الدین دمیرالپ به نمایندگی از  اتحادیه نیروهای دموکراتیک اروپا و جامعه دموکراتیک کورد فرانسه،گفت: دولت ترکیه و رژیم فاشیستی AKP و MHP با سیاستهای خصمانه و وحشیانه خود بلایای طبیعی را به ابزار نژادپرستانە و نابود گرانە تبدیل کردو سعی دارند تا خلق ها را بە قتل برسانند. از دیرباز تا کنون از طرق مختلف کە بە فکر هیچ دیکتاتور و فاشیستی خطور نکردە است، سعی دارند تا کوردهای علوی و خلقهای فرودست را بکشند و از کوردستان بیرون رانند. از ابتدای وقوع زمین لرزە ما با خلقمان بودیم و از این پس نیز در کنار آنها خواهیم بود.  این تجمع با شعارهایی نظیر دولت ترکیه قاتل است، مرگ بر رژیم فاشیست ترکیه و زنده باد خواهری و برادری خلقها به پایان رسید.