محکومیت حملات ارتش اشغالگر ترک از سوی مادران آشتی

ابتکار عمل مادران آشتی، شاخە استانبول، حملات دولت اشغالگر علیە مناطق زاپ، آواشین و متینا را محکوم کرد و با این گفتە کە دست از خونریزی ما بردارید، بە همکاری بارزانی با دولت ترک واکنش نشان دادند.

ابتکار عمل مادران آشتی در استانبول در اعتراض بە حملات ارتش اشغالگر ترک بە باشور کوردستان کە با همکاری پارت دمکرات کوردستان در جریان است، با برگزاری راهپیمایی در خیابان کاناریا، منطقە کوچوک‌چکمە استانبول، نسبت بە این حملە واکنش نشان داد.

در جریان این راهپیمایی اعتراضی پلیس تلاش کرد تا مانع از راهپیمایی مادران آشتی بشود. مادران آشتی نسبت بە دخالت نیروهای پلیس واکنش نشان دادە و اعلام نمودند کە پیش از این نیز در بسیاری از جاهای دیگر دست بە راهپیمایی زدە‌اند. نیرهای پلیس برگزاری راهپیمایی را منوط بە کسب اجازە از مقامات کردند کە با مخالفت دولت مواجە شد.

مادران آشتی در مقابلە با تلاش‌های پلیس، اعلام کردند کە صلح‌طلب بودە و در واکنش در مقابل دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها گردهمایی خود را برگزار کردند. در نشستی کە در مقابل دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها برگزار شد، مادران آشتی بیانیە‌ای را صادر کردند.

اقلیمە کسکین از اعضای مادران آشتی در این گردهمایی اظهار داشت کە از حملە صورت گرفتە بسیار متاسف بودە و در ادامە افزود: دیگر بس است. جنگ هیچ نتیجەای در بر ندارد و هیچ کس در این جنگ برندە نخواهد شد. لازم است کە جامعە جهانی در مقابل این جنگ موضع بگیرد. من از بارزانی می‌خواهم کە دست از خونریزی فرزندان ما بردارد، خونریزی باید متوقف شود.