محرومیت مجدد رهبر خلق کورد به مدت ۳ ماه از ملاقات با خانواده

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مجددا به مدت ۳ ماه از ملاقات با خانواده خود محروم شد.

بیش از ۲۱ماه است که هیچگونە اطلاعی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان امرالی، عمرخیری کونار، ویسی آکتاش و حامیلی یلدریم دریافت نشده است. وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و خانواده وی بە طور مداوم برای ملاقات با وی درخواست خود را بە دادستانی ارائە می کنند، اما این درخواستها به دلایل مجازات انضباطی و ممنوعیت ملاقات رد میشود.

آخرین مجازات انضباطی اوجالان و سایر زندانیان در ۹سپتامبر ۲۰۲۲ اعمال شد و در ۹ دسامبر ۲۰۲۲ پایان یافت. پس از اتمام حکم، وکلای دادگستری ۳ بار در ۱۵ و ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ و ۳ ژانویه ۲۰۲۳ به زندان و دادسرا مراجعه کردند، اما درخواست تجدیدنظر آنها بی نتیجه ماند. بنا به گزارش خبرگزاری مزوپوتامیا ، دادگاه کیفری بورسا به وکلا اعلام کردە است که ملاقات با خانواده عبدالله اوجالان و سایر زندانیان را به مدت ۳ ماه ممنوع شدە است.

ممنوعیت پیشین در ۴ ژانویه خاتمە پیدا کردە بود. قوه قضائیه دلیل ممنوعیت مجدد را مجازات انضباطی اعلام کردە است.. با این حال، هیچ گونە خبری از دلیل اعمال ممنوعیت مجدد و تاریخ محدودیتهای جدید اعلام نشدە است.

وکلای  رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان و سه زندانی دیگر در ۱۰ ژانویه نسبت به این ممنوعیت اعتراض کردند. دادگاه کیفری بورسا در همان روز درخواست وکلا را رد کرد. وکلای دادگستری اعلام کردند که به دادگاه قانون اساسی اعتراض خواهند کرد.