عمر اوجالان: لزوم تسریع در ملاقات با اوجالان

عمر اوجالان نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که به دلیل شایعات منتشر شده در خصوص سلامتی رهبر آپو نگران بوده و در همین رابطه درخواست ملاقات با وی را به وزارت دادگستری ارائه کرده است.

عمر اوجالان نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها با اشاره به شایعات منتشر شده در خصوص سلامتی رهبر آپو اظهار داشت به هیچ نحوی از ایشان اطلاعی در دست نبوده و به همین دلیل درخواستی را به وزارت دادگستری ترکیه ارائه کرده است.

در متن ارائه شده این درخواست موارد ذیل مطرح شده است:

ما به عنوان خانواده آقای اوجالان که در زندان گروه F امرالی زندانی است، تا کنون به هیچ نحوی نتوانسته‌ایم با وی ارتباط برقرار کنیم. آخرین بار در ۷ اگوست ۲۰۱۹ وی توانسته است در زندان امرالی با وکلای خود دیدار داشته باشد و در جریان ۲۱ سال زندان، تنها یک بار با خانواده خود از طریق تلفن تماس برقرار کرده است. آخرین ارتباط نیز به دلیل شیوع پاندمی در ۲۷ آوریل از طریق تلفن بوده است. بعد از این تاریخ، خانواده و وکلای وی به هیچ نحوی از وی اطلاعی نداشته‌اند در رابطه با سلامتی و زندگی وی در ۱۴ مارس در شبکه‌های اجتماعی شایعاتی منتشر شده است. این شایعات ما را نگران کرده‌اند.

در همین رابطه نباید به هیچ وجه آزادی‌های اساسی که در چارچوب قوانین بین‌المللی تامین و تضمین شده‌اند، مورد بحث قرار بگیرند، علیرغم تمامی تلاش‌های ما در اقدامی غیر قانونی اجازه داده نشده است که آقای اوجالان با خانواده و وکلای خود دیدار داشته باشد. به منظور رفع انزوا و حصر تحمیل شده بر آقای اوجالان و امکان دیدار با وی زندانیان در زندان‌ها دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اعتصاب‌های غذا وارد مرحله‌ای دشوار شده‌اند. بنابه این دلایل لازم است که تمامی زندانیان از حقوق اساسی خود بهره‌مند شوند، ممنوعیت دیدار با آقای اوجالان برداشته شده و در کوتاهترین زمان بتوان با وی دیدار نمود. ما می‌خواهیم که در خصوص شایعات منتشر شده درباره سلامتی ایشان شفاف‌سازی شود تا به نگرانی‌های فراوان در این باره پایان داده شود.