مرگ مشکوک ٢ عضو نیروهای هوا فضای ایران در یک شبانه‌روز

طی ٢۴ ساعت گذشته ٢ عضو نیروهای هوایی ایران به نام‌‌های محمد عبدوس و علی کمانی به شیوه‌ای مشکوک به قتل رسیده‌اند.

به نقل از رسانه‌های اسرائیل، محمد عبدوس در زمینه درست کردن هواپیماهای بدون سرنشین و موشک بالستیک کار می‌کرده‌ است.

سایت خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران یکشنبه ۱۲ ژوئن بدون آنکه هیچ جزئیاتی را اعلام کند گفت، محمد عبدوس یکی از کارمندان نیروهای هوایی سمنان در زمان انجام‌ وظیفه کشته ‌شده است.

ارتباطات عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی ۱ ساعت پس ‌از انتشار این خبر، با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با کشته شدن یک عضو دیگر نیروهای هوایی با نام علی کمانی صحبت کرده که به دلیل تصادف روی ‌داده است.

خبرگزاری فارس اعلام کرد، محمد عبدوس یکی از کارمندان نیروهای هوایی سمنان بوده‌است که پس ‌از مدتی طولانی کار و مبارزه و تلاش در خدمت به رژیم، در زمان انجام‌ وظیفه به کاروان شهدا پیوسته‌است.

سپاه پاسداران واژه شهید را برای کسانی که در زمان درگیری‌های نظامی و یا هدف قرار گرفتن کشته می‌شوند به کار می‌گیرد.

عبدوس متولد ۱۹۸۶ است و آن‌گونه که اعلام‌شده است در ۱۲ ژوئن در سمنان کشته شده‌است.

روزنامه جروزالم پست روز دوشنبه ۱۳ ژوئن اعلام کرد، که ۲ عضو نیروهای هوایی سپاه پاسداران که در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین کار می‌کردند کشته شدند. در ماه گذشته ۲ عضو بلندپایه سپاه قدس ایران با نام‌های حسن صیاد خدایی و علی اسماعیل‌زاده در تهران و کرج ترور شده و مسئولیت کشته شدن آن‌ها را بر عهده اسرائیل گذاشته‌اند.

در همین چهارچوب ایوب انتظاری یکی از کارشناسان زمینه نیروهای هوایی در یزد به‌صورت مشکوکی جان خود را از دست ‌داده و در رسانه‌های داخلی ایران مرگ وی به ‌ اسرائیل نسبت داده شده است.

رسانه‌های فارسی نیز با نقل‌قول از سایت اینترنتی روزنامه اسراییلی یدیوت آهارونوت اعلام کرده‌اند که کامران ملک‌پور کارشناس جوانی که در مرکز اتمی نطنز کار می‌کرد، در شرایطی مشکوک جان خود را از دست‌داده است. از طرف دیگر در حمله هواپیماهای بدون سرنشین در ۲۵ می به یک مرکز تحقیقات وزارت دفاع رژیم ایران در منطقه پارچین، احسان بیگی محقق و کارشناس کشته ‌شده است.