تصویر

مشخصات شهدای خاکورک اعلام شد

ه‌پ‌گ با اعلام مشخصات ۳ گریلای شهید گفت: «آنها افتخار اینکه توانستند به راحتی سخت‌ترین وظایف را بر اساس سبک زندگی آپویی به انجام دهند، تجربه کردند.»

اعلام مشخصات شهدا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در رابطه با گریلاهای شهید اعلام کرد:

«رفقای ما آمد، فرات و فداکار در حملات دشمن به منطقه خاکورک در تاریخ‌های مختلف به شهادت رسیدند.

رفقای ما آمد، فرات و فداکار که مبارزات آزادیخواهانه جنبش آپویی در کوردستان را پرتو امیدی برای خود و مردم ما می‌دیدند، در این مبارزه مقدس شرکت کردند و وظیفه تاریخی خود را بر عهده گرفتند. رفقای ما آمد، فرات و فداکار، مبارزان ایثارگر حزب ما پ‌ک‌ک، که تنها راه نجات مردم ماست که در کوردستان مورد قتل‌عام و انواع اعمال غیرانسانی قرار گرفتند، معتقد بودند که بزرگترین پاسخ به همه حملات دشمن مبدل شدن به گریلا بوده و به صفوف گریلا پیوستند. رفقای ما که در لحظه به لحظه زندگی مبارزاتی خود به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند، بدون قایل شدن تفاوتی بین کارها، در هر کاری تلاش فراوان کردند. آنها افتخار اینکه توانستند به راحتی سخت‌ترین وظایف را بر اساس سبک زندگی آپویی انجام دهند، تجربه کردند. آنها توانستند با رفاقت متواضع، پخته و صمیمانه خود به مبارزان نمونه تبدیل شوند. آنان با گام برداشتن در خط‌مشی شهدا برای اینکه جنبش ما به پیروزی برسد و شایسته رفقای شهیدمان باشند، با جنگیدنی بی‌تردید جای خود را در تاریخ آزادی مردم ما گرفتند. رفقای ما که با معنویت بالا و عمق معنا مایه قوت و روحیه رفقا بودند با مشارکت پرشور خود در هر زمینه‌ای وظایف انقلابی را بر عهده گرفتند.

این ضایعه را به همه مردم میهن‌دوست کوردستان بویژه خانواده‌های ارزشمند رفقای‌مان آمد، فرات و فداکار تسلیت می‌گوییم و بر قول خود تاکید می‌کنیم که یاد و خاطره این مبارزان ارزشمند آپویی را در کوردستان آزاد که آرزوی آنهاست زنده نگه داریم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: آمد عفرین

نام و نام خانوادگی: زَکی حسن

محل تولد: عفرین

نام مادر - پدر: زینب- محمد

تاریخ و محل شهادت: ۲۰ جولای ۲۰۲۴ / خاکورک

*****

نام سازمانی: فرات سِرت

نام و نام خانوادگی: محمد سلجوق

محل تولد: سِرت

نام مادر - پدر: آسیا- حاجی گوری

تاریخ و محل شهادت: ۲۰ جولای ۲۰۲۴ / خاکورک

*****

نام سازمانی: فداکار یادگار

نام و نام خانوادگی: مجاهد اونال

محل تولد: موش

نام مادر - پدر: یادگار- صلاح‌الدین

تاریخ و محل شهادت: ۲۱ جولای ۲۰۲۴ / خاکورک.»

*****