مسرور بارزانی: ترکیه از مرزهای ما به پ.ک.ک حمله می‌کند

مسرور بارزانی تنها سه روز پس از حملات اشغالگرانه رژیم ترکیه به کوردستان اذعان کرد که این حملات از مناطق تحت کنترل آنان صورت می‌گیرند.

ارتش اشغالگر ترک از ١٧ آوریل حملات گسترده هوایی و زمینی را به مناطق حفاظتی میدیا آغاز کرده است. این حملات پس از سفر  ١۵ آوریل مسرور بارزانی به ترکیه و دیدار او با طیب اردوغان رئیس جمهوری ترک و هاکان فیدان رئیس سازمان میت شدت یافتند.

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان امروز چهارشنبه (٢٠ آوریل/٣١ فروردین) در کنفرانس موسسه چاتام هاوس در لندن سخنانی ایراد کرد. بارزانی ناخواسته به همکاری خود با دولت ترکیه در حمله به باشور کوردستان اذعان کرد. انتظار می‌رود رسانه‌های متعلق به بارزانی به روال گذشته این بخش از سخنان او را حذف کنند.

بارزانی در سخنان خود یکبار دیگر به جنبش آزادیخواهی کوردستان با پیشاهنگی پ.ک.ک حمله کرده و گفت"ترکیه از مرزهای ما به پ.ک.ک حمله می‌کند، ساکنان حدود ٨٠٠ روستای ما به دلیل جنگ پ.ک.ک و رژیم ترکیه نمی‌توانند به روستاهایشان بازگردند." این اظهارات بارزانی اعتراف صریح به همکاری با رژیم ترکیه در حمله به گریلاهای پ.ک.ک است. بارزانی برای لاپوشانی اعتراف ناخواسته روستاهایی را بهانه قرار داده است که توسط رژیم بعث صدام حسین در دهه ١٩٨٠ تخلیه شده‌اند و ساکنان این روستاها بارها در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که پ.د.ک مانع بازگشت آنها به مناطق خود و آبادانی منطقه می‌شود.