مسئول امنیت پاریس: پس از یک اقدام تحریک آمیز در خیابان ها درگیری رخ داد

لوران نونز مدیر امنیت پاریس اعلام کرد که درگیری در این اقدام اعتراضی که پس از کشته شدن 3 شهروند کورد صورت گرفت به دلیل اقدامی تحریک آمیز بوده است.

در 23 دسامبر، در جریان یک حمله مسلحانه به مرکز فرهنگی کوردها به نام مرکز احمد کایا در پاریس پایتخت فرانسه یکی از رهبران جنبش زنان کورد با نام امینه کارا (اوین گویی)، هنرمند میر پرور (محمد شیرین آیدین) و عبدالرحمن قیزیل فعال و مبارز کورد بە شهادت رسیدە و و 3 شهروند نیز مجروح شدند. اعتراض کوردها و دوستدارانشان نسبت به این کشتار همچنان ادامه دارد. دیروز، در پاریس و در بسیاری از شهرهای اروپایی، ملت کورد و دوستدارانشان خشم خود را نسبت به این ترور نشان دادند. تحقیقات در خصوص این حادثه همچنان ادامه دارد. روز گذشته راهپیمایی بزرگی در پاریس برگزار شد. بر اثر اقدام تحریک آمیز فردی از نیروهای شبه نظامی نژادپرست ترکیه که از منطقه تعیین شده عبور کرده و علامت "گرگ خاکستری" را نشان داد، تنش به وجود آمد.

مدیر امنیت: فعالیت ها پس از اقدامی تحریک آمیز آغاز شد

لوران نونز، مدیر امنیت پاریس در این رابطە با تلویزیون BFM صحبت کرد و گفت: "این راهپیمایی طبق معمول با حضور شخصیت های سیاسی ادامه یافت." نونز بیان کرد که بعد از ساعت 13 به دلایلی که ظاهراً به خاطر اقدامی تحریک آمیز بوده است، این اتفاقات روی داده است، وی درادامه گفت: مشخص شده است که یک کامیون از محل تعیین شده عبور کرده و اینها اطلاعاتی است که من دریافت کردم و ما همه اینه مسائل را روشن خواهیم کرد. لوران  نونز از درگیری برخی از معترضین با پلیس در بلوار دیگری خبر داد و گفت: "بدون شک این نیز اقدامی تحریک آمیز بوده است.

نونز با بیان اینکه در رابطە با این مسئلە 11 نفر بازداشت شده اند و کسانی که در درگیریها شرکت داشتە اند، گروه کوچکی هستند، اظهار داشت: برگزارکنندگان این تجمع اعتراضی تلاش کردند تا از این درگیریها جلوگیری کنند. نونز در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا افرادی که در این تظاهرات شرکت کردند، کوردهای کشورهای دیگر بودند یا خیر، پاسخ داد:  من در جایگاهی نیستم که این افراد را تخریب کنم.

 نونز اظهار داشت که در این رویدادها 31 نیروی پلیس به صورت جزئی مجروح شده و نیازی به کمکهای پزشکی نداشتە اند. لوران نونز بیان نمود که تا این لحظه که بیانیه را قرائت میکم، طبق اطلاعاتی که دریافت کرده ام، یک معترض مجروح شده و تنها شیشه های برخی از کارخانه ها آسیب دیده اند.