نامه به آنتونی بلینکن: دولت آمریکا از ریاکاری در قبال مسئله کورد دست بردارد

کمیته وضعیت اضطراری برای روژاوا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا از او خواستند دولت آمریکا دست از ریاکاری در قبال مسئله کورد بردارد و تصمیم مرتبط با تعیین جایزه برای مزدوریگری علیه رهبران کورد را ملغی کند.

در نامه‌ای که به امضای رئیس کمیته وضعیت اضطراری برای روژاوا هرک دام از مرتدت تاکس، دبی بوکچین و اوزلم گوندر رسیده‌ است از آنتونی بلینکن درخواست شده است که دولت آمریکا از سیاست‌های ریاکارانه دوره ترامپ علیه کوردها دست بردارد.

در نامه به سخنان روز ۴ فوریه رئیس جمهوری آمریکا اشاره شده که در آن جو بایدن گفته بود سیاست خارجه ایالات متحده بر مبنای حقوق بشر خواهد بود، امضا کنندگان یادآوری کرده‌اند که تجدید تصمیم علیه رهبران پ.ک.ک جمیل باییک، دوران کالکان و مراد کاراییلان به ترکیه فرصت دست زدن به ترور بیشتری را می‌دهد.

نویسندگان نامه خاطرنشان کرده‌اند که استراتژی آ.ک.پ علیه منافع ایالات متحده آمریکاست و به همین دلیل آمریکا باید سیاست‌های خود را مورد تجدید نظر قرار دهد.

در ادامه نامه به سخنان برت مکگورک اشاره شده است که گفته بود:"بسیاری از گروه‌های اپوزیسیون سوریه که ترکیه از آنان حمایت می‌کند بجای مبارزه علیه داعش به شیوه‌ای آشکار اعلام کرده‌اند که علیه کوردها می‌جنگند، این گروه‌ها بینادگرا هستند."

نویسندگان نامه در پایان خاطرنشان کرده‌اند که حزب کارگران کوردستان یک سازمان تروریست نیست، بلکه یک سازمان رهایی‌بخش ملی است که از سال ١٩٩۵ با پذیرش کنوانسیون ژنو خواستار ابطال جایزه تعیین شده برای دستگیری و ربودن رهبر پ.ک.ک شده است.