ن‌چ‌ر/ اروپا: همه احزاب سیاسی باید علیه اشغالگری دولت ترکیه قیام کنند

ن‌چ‌ر/اروپا با ابراز نارضایتی از حملات اشغالگرانه به باشور کوردستان گفت: «نیروها و احزاب سیاسی در چهار بخش کوردستان باید به وظیفه تاریخی خود عمل کنند و به دژی برای حفاظت از کوردستان تبدیل شوند.»

مرکز فرهنگی روژهلات کوردستان /اروپا (ن‌چ‌ر) در خصوص حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به باشور کوردستان و عراق بیانیه‌ای کتبی صادر کرد.

 بیانیه ن‌چ‌ر به شرح زیر است:

«مشخص است که دولت اشغالگر ترکیه می‌خواهد با همکاری حزب دمکرات کوردستان به بهانه جنگ با پ‌ک‌ک باشور کوردستان را اشغال کند.

مردم کورد در چهار بخش کوردستان باید این واقعیت را بدانند. اگر دولت اشغالگر ترکیه وارد باشور کوردستان شود، مانند عفرین اشغالی در آن می‌ماند و از آن خارج نمی‌شود. به این ترتیب فرهنگ و زبان منطقه را در کنار اشغالگری آسمیله خواهد کرد.

ما به عنوان مرکز فرهنگی روژهلات کوردستان /اروپا از حزب دمکرات کوردستان و مقامات باشور کوردستان می‌خواهیم که در طرح نابودی مردم کورد شرکت نکنند و سرزمین باشور کوردستان را به دولت فاشیست ترک تسلیم نکنند تا صورتشان در تاریخ سیاه نشود. هنرمندان، نویسندگان، روشنفکران و به ویژه علمای دینی باید به جنبش بپیوندند و از این اشغالگری و همکاری با اشغالگران جلوگیری کنند.

نیروها و احزاب سیاسی در چهار بخش کوردستان باید به وظیفه تاریخی خود قیام کنند و به سنگری برای حفاظت از کوردستان تبدیل شوند».