نمایندگان حزب دموکراتیک خلقها برای پایان دادن به انزوای امرالی جلو مجلس اعتصاب کردند

پس از ممنوعیت اعتصاب آنها مقابل وزارت دادگستری ترکیه، نمایندگان ھ.د.پ علیه انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در زندان امرالی، این بار جلو مجلس ترکیه اعتصاب خود را شروع کردند.

چند روز پیش نمایندگان حزب دموکراتیک خلقها (ھ.د.پ) برای پایان دادن به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، جلو دادگستری ترکیه اعتصاب کردە بودند، پلیس ترکیه آنها را متفرق کرده و تجمعشان را ممنوع نمود. همزمان پلیس روزنامەنگاران را تهدید و آنها را از محل اعتصاب دور کردە است.

با این حال نمایندگان مجلس اعتصاب خود را بە جلو ساختمان مجلس ترکیه منتقل کردند و قرار است آنجا به اعتصابشان ادامه دهند.

طیب تمل، معاون رٶسای مشترک ھ.د.پ اعلام کرد، «امروز بدون قرار قانونی مکتوب، مانع از حضور ما جلو وزارت دادگستری شدند، ما امروز اینجاییم تا علیه این ناعدالتی اعتراض کنیم، امروز از مجلس موضع مان را دربارەی وضعیت نامشخص امرالی اعلام می کنیم.»

بعلاوە گفت: «امروز بازهم برایمان روشن شد که انزوای امرالی به مدل ادارەی کشور ترکیه تبدیل شده است، مدتهاست در اینجا تکرار می‌کنیم که مشکلات را با گفتگو و راههای دموکراتیک حل کنیم. اما حدود دو سال است که مهمترین آکتور برای صلح و پایان دادن به مشکلات، در انزوا و بی‌خبری قرار دادە شدە است، حدود دو سال است خلقهای ترکیه می‌خواهند وکلاء و خانوادەی رهبر اوجالان به ملاقات او و سایر زندانیان بروند و می‌خواهند بدانند که در زندان امرالی چه خبر است.»

معاون رٶسای مشترک ھ.د.پ همچنین گفت: «بگذارید وکلا به امرالی بروند و با رهبر اوجالان ملاقات داشته باشند، چونکه بازدید هیئت کمیته‌ی پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (سی.پی.تی) از امرالی، گمان و نگرانی‌های ما را بیشتر کردە است، خانواده، مردم کورد، سازمانهای مدنی و مدافع حقوق بشر و ھ.د.پ بسیار نگرانند.»