‌«نیرویی که از دشمن مردم کورد حمایت می‌کند باید از تاریخ کوردستان حذف شود‌‌‌‌‌‌»

بَدَل بَرواری نامزد جنبش موضع در دهوک بر اهمیت انتخابات در اقلیم کوردستان تاکید کرد و گفت نیرویی که از دشمن مردم کورد حمایت می‌کند باید از تاریخ کوردستان حذف شود.

ششمین دوره انتخابات پارلمان اقلیم کوردستان امروز با رای ویژه نیروهای امنیتی آغاز شد. بدل برواری یکی از نامزدهای جنبش موضع دهوک در ردیف شماره ۱، با خبرنگار روزنامه روناهی آرگَش گَودا درباره این موضوع صحبت کرد.

«این انتخاب فقط بین دو جناح نیست»

بدل برواری یکی از اعضای جنبش موضع با بیان اینکه برای انتخابات پارلمان اقلیم کوردستان اهمیت زیادی قائل هستند، سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: «دیدگاه ما این است که برای انتخابات پارلمان کوردستان چنین انتخابات بی طرفانه‌ای برای اولین بار انجام می‌گیرد. برای اولین بار، انتخابات به صورت مستقل و بدون هیچ گونه نفوذ حزبی برگزار می‌شود. این انتخابات فقط یک انتخابات عادی نیست، انتخابات موجودیت و سرنوشت‌ساز برای باشور کوردستان است. ما در تلاش هستیم تا تعداد زیادی از مردم منطقه رای دهند. تلاش می‌کنیم تا این حکومت حامی دشمن خلق کورد از تاریخ کوردستان حذف شود.»

«پ‌د‌ک و دولت اشغالگر ترکیه نمی‌خواهند انتخابات برگزار شود»

برواری در ادامه سخنان خود گفت: «در این انتخابات ۳۸ کرسی برای سلیمانیه، ۳۴ کرسی برای هولیر، ۲۵ کرسی دهوک و ۳ کرسی برای حلبچه تعیین شد. در هولیر و سلیمانیه ۲ کرسی به ترکمن‌ها و مسیحیان داده شده است. حزب دمکرات کوردستان برای حفظ سلطه خود می‌جنگد. حدود ۲۵۰ هزار رای دهنده از لیست رای دهندگان حذف شدند. دولت اشغالگر ترکیه در بسیاری از شهرهای باشور کوردستان برای حزب دموکرات کوردستان رای جمع آوری می‌کند. این به وضوح همکاری بین حزب دمکرات کوردستان و دولت ترکیه را نشان می‌دهد.»

«پ‌د‌ک برای ادامه بازی‌های سیاسی خود، پ‌ک‌ک را بهانه می‌کند»

برواری اعلام کرد که پ‌ک‌ک در انتخابات پارلمان اقلیم کوردستان شرکت نکرد و در پایان سخنان خود گفت: «بازی‌های حزب دمکرات کوردستان و دولت اشغالگر ترکیه با بیان اینکه پ‌ک‌ک در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کند، صحت ندارد. این تلاشی برای تضعیف امنیت اقلیم کوردستان است. ما این اجازه را نمی‌دهیم، این تبلیغات درست نیست. تعداد کرسی‌های حزب دمکرات کوردستان ۳۸ کرسی بود که در این انتخابات ۱۴ کرسی باقی می‌ماند. آنها اکنون شکست خود را با دروغ پنهان می‌کنند. اما علیرغم انواع تبلیغات، تلاش خواهیم کرد تا مردم صدای خود را به کرسی بنشانند.»