پ.د.ک متعاقب حمله ترکیه، بیانیه رسمی خود روی وبسایتش را حذف کرد

با آغاز حمله ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا و نیروی گریلای ه.پ.گ در مناطق زاب، آواشین و متینا دروغگویی حزب دمکرات کردستان(پ.د.ک) برای افکار عمومی محرز شد.

جمیل باییک، ریاست مشترک ک.ج.ک در پیام نوروزی خود و نیز ک.ج.ک در بیانیه هشدارآمیز روز ۲۶ مارس ۲۰۲۲ نسبت به همکاری حزب پ.د.ک با ارتش و دولت اشغالگر ترکیه جهت حمله به مواضع نیروهای گریلا در اواسط ماه آوریل، هشدار دادند. در روز ۲۹ مارس نیز حزب پ.د.ک طی بیانیه‌ای رسمی که در وبسایت رسمی حکومت اقلیم جنوب کوردستان منتشر شد، هرگونه همکاری با ترکیه را تکذیب و ک.ج.ک را متهم کرد که به عوامفریبی دست می‌زند. حزب پ.د.ک طی همان بیانیه اظهار کرد که در روز «۱۵ آوریل» مشخص خواهد شد که ادعاهای ک.ج.ک نادرست است. حتی ک.ج.ک را به اخلالگری متهم نمود.

پس از گذشت تقریبا ۱۵ روز مسرور بارزانی در روز ۱۵ ماه آوریل- دقیقا تاریخی که خود پیشتر مشخص ساخته بود- به آنکارا سفر و با اردوغان و هاکان فیدان، رئیس سازمان میت ترکیه دیدار کرد. رسانه‌ها بصورت گسترده به بازتاب این سفر بارزانی پرداختند و رسانه‌های کوردی و بین‌المللی هم نسبت به توافق دوجانبه حزب پ.د.ک و ترکیه برای انجام عملیات فرامرزی علیه مناطق حفاظتی میدیا هشدار جدی دادند.

از روز ۱۴ الی ۱۷ آوریل حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اشغالگر ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا آغاز شد. همچنین از تقریبا ساعت ۷ غروب روز ۱۷ آوریل حمله زمینی و هوایی ارتش ترکیه بصورت گسترده و همزمان با استفاده از هزاران نیروی پیاده و دهها هلیکوپتر، پهپاد و جنگنده با پشتیبانی توپخانه سنگین شروع شد.

متعاقب حملات تجاوزگرانه ترکیه، وزارت دفاع آن کشور طی اعلامیه‌ای رسمی ضمن اشاره به آغاز عملیات فرامرزی گسترده، اذعان کرد که این عملیات را با «همکاری دوستان و هم‌پیمانان» خود یعنی «حزب دمکرات کوردستان» با سرکردگی بارزانی آغاز کرده‌اند. همچنین گروه‌های نظامی پیشمرگه موسوم به «زیروانی، گلان و پیشمرگه روژ» که از آنها به تبهکار نام برده می‌شود، در پشت جبهه و از داخل خاک اقلیم کوردستان در مناطق شلادزه، بامرنی و آمیدیه از کمک‌رسانی گسترده به ارتش ترکیه دریغ نمی‌ورزند.

بدنبال آغاز حملات تجاوزگرانه ترکیه، حزب دمکرات کوردستان که دروغگویی خود را افشا شده دید، ناچار شد بیانیه شدیدالحن و دروغگویانه خود بر روی وبسایت رسمیش را حذف نماید. برای همگان اثبات شد که حزب پ.د.ک به افکار عمومی آشکارا دروغ گفته و شعور خلق کورد را مورد توهین بی‌پروا قرار داده است.

زاگرس هیوا، سخنگوی ک.ج.ک امروز(۱۸ آوریل ۲۰۲۲) در مصاحبه با وبسایت «هاوولاتی» اعلام کرد که پیشتر نسبت به حملات مشترک ترکیه و حزب پ.د.ک هشدار داده بودند و امروز نیروهای مسلح پ.د.ک در مناطق شلادزه، دیره‌لوک، بامرنی و آمیدیه مستقر شده و به ارتش اشغالگر ترکیه کمک‌رسانی می‌کنند. اظهارات هیوا درحالی است که ترکیه به مدت یک سال گذشته حملات گسترده خود با ارتش تا دندان مسلح را به همان مناطق انجام داده اما در مقابل نیروی گریلای ه.پ.گ زمین‌گیر شده. مبدل شدن جنگ در یک‌سال گذشته به یک جنگ فرسایشی برای ترکیه، موجب گرفتارشدن آن در یک زنجیره بحران‌ عمیق و نابودگر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شده است. گویا اردوغان ناچار است بخاطر هراس از فروپاشی حزبش و ساقط‌شدن از قدرت، این حملات را انجام دهد درحالی که حزب پ.د.ک با سرکردگی بارزانی دست‌کمی از اوضاع بحرانی و نابسامان و مشروعیت‌باخته اردوغان و حزبش ندارد.