پلاتفرم دمکراتیک ایران خواستار همبستگی خلق‌های تحت ستم در ایران با خلق بلوچ شد

در بیانیه پلاتفرم دمکراتیک ایران آمده است: ایستار ستودنی خلق بلوچ در سراوان نشانگر آن است که‌ مبارزات رهایی بخش ملت‌های تحت ستم، سوژه‌ اصلی و تعیین کننده‌ در پیشبرد انقلاب در ایران می‌باشد.

پلاتفرم دمکراتیک ایران با انتشار بیانیه‌ای حمله وحشیانه رژیم ایران به خلق بلوچ را بشدت محکوم نموده و از خلق‌های دیگر ساکن در ایران خواست همبستگی خود را خلق مظلوم بلوچ نشان دهند.

متن بیانیه پلاتفرم دمکراتیک ایران به شرح زیر است:

"با نثار درود انقلابی به‌ اراده‌ رهایی‌بخش خلق بلوچ، حملات سرکوبگرانه‌ رژیم استعمارگر جمهوری اسلامی را به خلق بلوچ شدیدا محکوم می‌کنیم.

بر همگان آشکار است که  رژیم جمهوری اسلامی بر پایه‌ سرکوب و انکار مطالبات ملت‌های تحت ستم در ایران، از جمله‌ خلق بلوچ پایه‌های خود را بنا نهاده‌ است. از همان ابتدا دولت ـ ملت ایرانی و در هر دو دوره‌ پهلوی، همزمان با سرکوب سایر ملل تحت ستم در ایران، خلق بلوچ هم با شدیدترین سرکوب‌ها روبرو گشته‌ و در ابعاد مختلف از جمله‌ ملی، طبقاتی، مذهبی و... متحمل سرکوبهای گسترده‌ای گشته‌ است. جمهوری اسلامی در طول ۴٢ سال سایه‌ شوم خود بر ملت‌های تحت ستم، زنان و زحمتکشان را به‌ مراتب بیشتر از دوره‌ پیش از خود مورد سرکوب قرار داده است، اعمال سرکوب و اتخاذ سیاست ستم بر خلق ستمکش بلوچ نیز به شدت افزایش یافته است. جنایات در حال جریان رژیم در سراوان اوج توحش جمهوری اسلامی را بار دیگر به‌ نمایش گذاشته و باری دیگر اثبات کرد که‌ دولت ـ ملت ایرانی در پوشش مذهبی و غیرمذهبی دشمن قاطع مطالبات به حق خلق‌ها، از جمله‌ خلق بلوچ می‌باشد.

از سویی دیگر مبارزات و مقاومت مستمر ملت‌های تحت ستم، از جمله‌ خلق بلوچ در مقابل دولت فاشیست ایران، بویژه‌ ایستار ستودنی خلق بلوچ در سراوان نشانگر آن است که‌ مبارزات رهایی بخش ملت‌های تحت ستم، سوژه‌ اصلی و تعیین کننده‌ در پیشبرد انقلاب در ایران می‌باشد و رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی بیش از هر نیرویی از این اراده‌ هراسیده‌ و سعی دارد با تمام توان خود آن را سرکوب نماید.

در پایان بعنوان پلاتفرم دمکراتیک ایران، با حمایت تمام در کنار مبارزات خلق بلوچ خواهیم بود، جنایات جمهوری اسلامی را در سراوان محکوم و از تمام خلق‌های تحت ستم، آزادیخواهان، نهادهای حقوق بشری، رسانه‌های دمکراتیک و آزادیخواه‌ خواهان حمایت از خلق بلوچ و محکوم کردن و افشاگری در مورد جنایات جمهوری اسلامی در سراوان را داریم.