پروفسور جورج کاتسیافیکاس خواستار محاکمه اردوغان به اتهام جنایت جنگی شد

یک تاریخدان و نظریه‌پرداز اجتماعی یونانی- آمریکایی می‌گوید اردوغان به اتهام جنایات جنگی باید در یک دادگاه بین‌المللی محاکمه شود. او همچنین سیاستمداران غربی و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی را بخاطر سکوت در برابر ترکیه به باد انتقاد گرفت.

پروفسور جورج کاتسیافیکاس، تاریخدان و نظریه‌پرداز یونانی-آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری فرات توسل ترکیه به تسلیحات شیمیایی در جنگ با کوردها را نشانه ضعف آن دانست و گفت اگر یک پرونده‌ برای رسیدگی به اتهامات اردوغان در دادگاه بین‌المللی لاهه گشوده می‌شد، او برای هر قدمی که بر می‌داشت دو بار فکر می‌کرد.

این نظریه‌پرداز اجتماعی یونانی- آمریکایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی را به دلیل عدم بررسی اسناد مربوط به حملات شیمیایی ترکیه مورد انتقاد قرار داد و این سازمان را متهم به سیاسی‌کاری کرد.

او به تجمعات کوردها در مقابل مقر سازمان منع تسلیحات شیمیایی در هلند اشاره کرد و خواستار تداوم فشار بر "او‌پی‌سی‌وی" شد تا سرانجام مدارک اقدامات شیمیایی ترکیه را بررسی کند.

جورج کاتسیافیکاس در عین حال به سانسور جنگ‌افروزی ترکیه در رسانەهای بین‌المللی جلب نظر کرد و گفت جالب است سیاستمداران غربی که د‌ه‌ها میلیارد یورو و تسلیحات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند وقتی نوبت به کوردستان می‌رسد خود را به کری، کوری و لالی می‌زنند.

او از جنبش کوردها و زاپاتیست‌های مکزیک به عنوان دو جنبش مترقی جهانی نام برد و گفت برای قرار دادن آنها در کانون توجه نیاز به یک کمپین بین‌المللی داریم.

این تاریخدان یونانی درباره تهدیدهای ترکیه برای هجوم نظامی به روژاوا نیز گفت: اردوغان می‌خواهد مناطق کوردهای آزاد را بکلی نابود کند. ولی علیرغم همه اینها او محکوم به شکست بوده، ما در کنار هم پیروز می‌شویم و اردوغان می‌باید روزی به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود.