پروین بولدان: کوردها در همه جای دنیا متحد خواهند شد

پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلقها که در تجمع "ندای عدالت" در آدانا سخنرانی کردە و کشتار پاریس را محکوم نمود.

پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلقها که در تجمع "ندای عدالت" در آدانا سخنرانی کردە و کشتار پاریس را محکوم نمود. بولدان در این سخنرانی اعلام نمود کە کوردها در همه جای دنیا متحد خواهند شد؛ و خواهان روشن شدن ابعاد فوری ابعاد قتل عام پاریس شد.

سازمان حزب دموکراتیک خلقها در آدانا تجمع "ندای عدالت" را در میدان اوغور مومجو برگزار کرد. پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلقها و بردان اوزتورک، رئیس مشترک  حزب دمکراتیک خلقها به عنوان سخنران در این تجمع شرکت کردند. پروین بولدان در این مراسم اظهار داشت:

ما برای پایان دادن به بی عدالتی و بی قانونی در میدان هستیم. بولدان با بیان اینکه امروز نیاز شدیدی به عدالت وجود دارد در میدان هستیم، وی در ادامە افزود: می دانیم که دولت AKP در 20 سال حکومت خود بی قانونی، بی عدالتی، فشار، انکار و تجاوز را افزایش داده است. ما می دانیم که آنها عمدا به سوی این مسائل تمایل دارد. امروز AKP جرئت ندارد که به چشمان مردم نگاه کند.

 بولدان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دولت با حمله به حزب دمکراتیک خلقها و حمله به زنان تلاش می کند قدرت را در دستان خود نگه دارد، اینگونه ادامه داد: اما کوردها نیز از خود دفاع می کنند، مبارزه می کنند و آماده اند. بولدان به بحران اقتصادی در ترکیه اشاره کرد و گفت: این بحران ها و بی قانونی ها که رخ می دهند نیز بیرون از دایره جنگ نیستند، زیرا منابع ترکیه صرف جنگ می شود.  بولدان به پروسه صلح در سالهای 2013-2015 اشاره کرد و گفت: پس از شکسته شدن میز مذاکره، دشمنی با کوردها مبنا قرار داده شو و دستاوردهای کوردها یکی یکی از چنگ آنان درآمد. بولدان گفت: با کودتای 4 نوامبر، نمایندگان مجلس ما دستگیر شدند، سرپرست ها به جای شهرداران ملت منصوب شدند و شهرداران مشترک نیز دستگیر شدند. در پارلمان ترکیه مصونیت نمایندگان لغو شدە و عضویت نمایندگان ما در پارلمان نیز لغو شدە است. آخرین نمونه آن نیز لغو حق نمایندگی و مصونیت سیاسی نماینده حزب دمکراتیک خلقها در دیاربکر، سمرا گوزل است. اما باید بە خوبی بر این نکتە واقف باشند که سمرا گوزل همچنان نماینده مردم آمد و کوردها است.

هیچ توجیه قانونی برای انزوا وجود ندارد

بولدان در ادامه سخنان خود به انزوا در امرالی اشاره کردە و گفت: نزدیک به 2 سال است که انزوای آقای اوجالان تشدید و به انزوای مطلق تبدیل شده است. این انزوا قانونی نبودە و هیچ روند قانونی برای ممنوعیت ملاقات خانواده و وکلا با آقای اوجالان وجود ندارد. در هیچ یک از احکام قانونی بە وجود چنین بی عدالتی تصریح نشدە است. انزوا کاملاً خودسرانه است و انزوایی که به میل AKP اجرا می شود، از امرالی به کل ترکیه سرایت نموده است. بزرگترین عامل این جنگ و این انزوا و این بی قانونی ها و بی عدالتی ها البته دولت AKP است. ما از طرف حزب دمکراتیک خلقها می گوییم قانون، قانون اساسی و حقوق باید فوراً اجرا شود و انزوا باید هرچه سریعتر پایان یابد. 

با برخودان حزب دمکراتیک خلقها به بی عدالتی پاسخ می دهد

بولدان همچنین در مورد حمله به حزب مناطق دمکراتیک  نیز اینگونه سخن گفت: ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک  کسکین بایندر در حال حاضر در بازداشت است. این حمله به کسکین بایندر حملەای بە تمام کوردهاست. این حمله علیه همه اقلیتهای طرفدار حزب دمکراتیک خلقها، علیه کسانی که قلبشان با حزب دمکراتیک خلقها است، انجام شد. اما به هر کاری کە دست بزنند، حزب دمکراتیک خلقها در حال پیشروی است. به حملات شما، بی قانونی ها و بی عدالتی های شما، با برخودان پاسخ می دهد. البته اینها تدارکات انتخابات است. ما می دانیم قبل از انتخابات آنها میخواهند همه حلقههای اطراف حزب دمکراتیک خلقها را بشکنند، اما این کاری بیهوده است. اکنون دیگر ملت کورد و ملت ترکیه از اقدامات شما باخبر

قتل عام در پاریس

بولدان حمله در پاریس پایتخت فرانسه را نیز محکوم کردە  و گفت که کوردها در سراسر جهان هدف قرار می گیرند.  بولدان اینگونه ادامه داد: «پیش از سالگرد 9 ژانویه 2013، قتل 3 سیاستمدار زن در پاریس قتل عام دیگری رخ داد. ما به خوبی می دانیم که این حملات، این قتل عام، حملاتی سیاسی است. اما اگر قاتلان واقعی آن سه زن سیاستمدار پیدا میشدند و به پای میز محاکمه میرفتند، دیروز قتل عام دیگری در پاریس رخ نمیداد.» بولدان در نهایت گفت که کوردها در مقابل حملات در همه جای جهان متحد خواهند شد و از اتحاد خود محافظت خواهند کرد و مبارزه و برخودان خود را افزایش خواهند داد و تسلیم این حملات نخواهند شد. بولدان در پایان گفت که بهار با حزب دمکراتیک خلقها به این کشور خواهد آمد و از همه خواست تا روز انتخابات با این باور به مبارزه و فعالیت بپردازند.