پروین بولدان: ما مسافر راه سوم هستیم

پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که با انجمن های منطقه ای در استانبول دیدار کرد، گفت: حزب دمکراتیک خلقها کنار هیچ یک از میزهای دیگر قرار نداشتە و مابە هر کاری دست خواهیم زد تا نامزد ما در دور دوم باقی بماند.

پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلقها، با مشارکت کمیسیون روابط با نهادهای جامعه مدنی و احزاب سیاسی حزب دموکراتیک خلق ها ، با انجمن های منطقه ای در مرکز فرهنگی شهر جمیل کنداش دیدار کرد. بولدان در این دیدار بیانیه ای ارائه کرد. بولدان با بیان اینکه کوردها بهای سنگینی پرداخته اند و آبرومندانه جنگیده اند، گفت: هر حکومتی آمده و رفته است، هر حزبی بر کشور حکومت کرده، قوانین  متفاوتی علیه کوردها داشته است. دولت حزب عدالت و توسعه قوانین و مقررات مختلفی را برای کوردها اجرا کرد. دولت تغییر کرده است، اما ستم بر کورد بە همان شکل پیشین خود بودە است.

کوردها تلاش میکنند و پیروز خواهند شد

بولدان پیوسته با بیان اینکه ظلم و ستم دولت ترکیه علیه کوردها در همه جا ادامه دارد، ادامه داد: این حملات و کشتارها نشانه این است که مقامات و کسانی که با آنها همکاری می کنند از کوردها و نمایندگان آنها از ه.د.پ و سیاست دموکراتیک انها میترسند. بگذارید بترسند، کوردها پیروز خواهند شد. ما وارث هوالانی هستیم که گفتند: کفن را پوشیدیم و به راه خود ادامه دادیم. این میراث تا زمان موفقیت ادامه خواهد داشت.

تحمیل انزوا دلبخواهی قوانین از سوی حزب آ.ک.پ است

بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها با بیان اینکه دلیل اینکه حزب عدالت و توسعه و م.ه.پ از نظر سیاسی به مقابله با حزب دمکراتیک خلقها می پردازند، میدانند که در انتخابات شکست می خورند، از همین رو ترفندهای سیاسی را بکار می بندند. و در ادامە افزود : کمک های مالی را کە از خزانه داری کل می آیند مسدود میکنند، این تصمیمی سیاسی است. هم اکنون دنبال چیزهای دیگر هستند. آنها تصمیم گرفتند صلاح الدین دمیرتاش را در زندان نگهدارند .

بولدان به انزوا در امرالی نیا اشاره کردە و گفت: انزوا در امرالی از زندان های دیگر آغاز شد و به تمام عرصه های زندگی سرایت کرد. انزوای آقای اوجالان نه اخلاقی، وجدانی و نه قانونی است. می دانیم که این انزوا رویه سیاسی و خودسرانه دولت ترکیه است.

بولدان با بیان اینکه خلقهای ترکیه تصمیم خود را گرفته اند، منتظرند زمان  انتخابات فرا رسیدە و دولت کنونی ترکیه را برکنار کنند و گفت: همه می دانیم که دو طرف متفاوت وجود دارد. یک طرف اتحاد ملت و طرف دیگر اتحاد جمهوری است. اما خلق ترکیه در قبال این دو طرف محکوم و موظف نیستند. بولدان سخنان خود را با این جملات به پایان رساند: اتحاد کار و آزادی نامزد خود را دارد. ه.د.پ همکار و موتلف هیچ گروهی نیست و نخواهد بود. تمام تلاش خود را می کنیم تا در دور دوم باقی بمانیم. در مدت زمان کوتاهی نامزد خود را اعلام خواهیم کرد. در ۱۴ ژانویه در میدان کارتال تجمع بزرگی برگزار خواهیم کرد. این تجمع نمادی از اتحاد و مبارزه مشترک خلق‌های ترکیه خواهد بود. من از صمیم قلب معتقدم که پیروز خواهیم شد.