پیام حزب اتحاد دمکراتیک به مناسبت ۴ آوریل

شورای عمومی حزب اتحاد دمکراتیک، ۷۳مین سالگرد تولد عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد را گرامی‌ داشت.

شورای عمومی حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) به‌مناسبت ۷۳مین سالگرد تولد عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد بیانیه‌ای منتشر کرد که به‌شرح زیر می‌باشد:

رهبر عبدالله اوجالان تفکر و نظرات خود را پیش برد تا به پروژه ملت دمکراتیک که نجات‌بخش خلق کورد و نجات‌بخش خلق‌های منطقه است، رسید.

خلق کورد روز تولد رهبر عبدالله اوجالان را گرامی می‌دارد که در زندان امرالی در شرایطی دشوار و تحت شکنجه و حصری دور از انسانیت قرار دارد و مقاومت می‌کند.

رهبر عبدالله اوجالان با رویه انتقادی و تحقیقات خویش در جامعه رشد نموده و راه آزادی را در پیش گرفت. در مقطع دانشجویی به جوانان انقلابی پیوست و تجربه بزرگی از مبارزات به دست آورد. زندگی‌نامه افراد نامدار تاریخ مانند پیامبران و روشن‌فکران را مطالعه کرده و کارهای آن‌ها بر روی جامعه را به‌خوبی شناخت. در سال ۱۹۷۸ حزب خود را ایجاد نمود. پس ‌از آن که دولت ترکیه حملات فاشیستی علیه او و رفقایش انجام داد، به خاورمیانه روی آورد.

رهبر عبدالله اوجالان در نهایت به این نتیجه رسید که آزادی و نجات خلق کورد به آزادی خلق‌های منطقه وابسته‌ است. به دلیل فکر و اندیشه خود به فلسفه ملت دمکراتیک که علیه منافع ابرقدرت‌ها تهدید محسوب می‌شد، رسید.

ما زادروز رهبر عبدالله اوجالان را به خلق کورد و خلق‌های مزوپوتامیا تبریک می‌گوییم که در تئوری و در عمل راه آزادی آن‌ها را آماده کرده است. برای آنکه زندگی آزاد، باشکوه و دمکراتیک که در آن خلق با انسانیت خود و شکوه خود به ‌دور از به‌ کارگیری سوءاستفاده و بردگی زندگی کنند. ما از نیروهای دمکراتیک و انقلابی خاورمیانه و جهان درخواست می‌نماییم تا متحد باشند و با هم برای آنکه رهبر عبدالله اوجالان آزاد شود، تلاش و فعالیت نمایند. اگر رهبر اوجالان آزاد شود می‌تواند دستاوردهای بسیاری به دست بیاورد. روز تولد این رهبر و پیشاهنگ به معنی روز تولد کسانی است که براساس فکر و اندیشه او کار می‌کنند تا جامعه بشریت به عدالت و برابری رسیده و آزادی حاکم باشد.

رهبر عبدالله اوجالان در نتیجه توطئه بین‌المللی در سال ۱۹۹۸ در نایروبی دستگیر شده و به حکومت ترکیه تحویل داده شد. از آن زمان تحت حصر سنگینی قرار دارد و دیدار خانواده و وکلا با او ممنوع است. آخرین‌بار در ۷ آگوست ۲۰۱۹ با رهبر اوجالان دیدار انجام ‌شده است. همچنین آخرین‌بار در ۲۵ مارس ۲۰۲۱ با محمد اوجالان برادرش به ‌صورت تلفنی صحبت نمود، اما تماس پس ‌از ۵ دقیقه قطع شد. این تماس پس‌از درخواست‌های بسیار در شبکه‌های اجتماعی ترکیه و نارضایتی‌های جهانی برقرار شد."