پیام تسلیت ی‌رآ برای روزنامه‌نگار مراد میرزا

انجمن آزاد مطبوعات (ی‌رآ) شهادت مراد میرزا خبرنگار چرا اِف‌اِم را که در حمله ارتش اشغالگر ترکیه به شنگال به شهادت رسید، تسلیت گفت.

مراد میرزا به همراه دو رفیق خبرنگارش در حمله هوایی ۸ جولای توسط دولت اشغالگر ترکیه مجروح شد. مراد میرزا که به شدت مجروح و به بیمارستانی در موصل منتقل شده بود، عصر روز ۱۱ جولای در حین عمل جراحی درگذشت.

ی‌رآ گفت: «مراد میرزا همانند نجم‌الدین سینان، کارمند ژن تی‌وی که در ۲۳ اوت سال گذشته در روژاوا جان خود را از دست داد، به یک قهرمان مطبوعات آزاد تبدیل شد که جان خود را تا پایان برای حقیقت فدا کرد.»

در این بیانیه آمده است: «حملات دولت ترکیه به خبرنگاران یک حادثه جدید یا تصادفی نیست، بلکه بخشی از قتل‌عام شنگال است. با این حملات، دولت ترکیه در تلاش است تا کاری را که داعش در ۳ اوت ۲۰۱۴ نتوانست انجام دهد را تکمیل کند. او همچنین می‌خواهد مطبوعات آزاد را در همه جا به هر نحوی که شده متوقف کند. با این حال، او هرگز نمی‌تواند به این هدف دست یابد.»

ی‌رآ ضمن تسلیت به خانواده مراد میرزا گفت: «برای رفقای مجروح وی نیز آرزوی شفای عاجل داریم. در عین حال، ما از همه نهادها و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، به‌ویژه سازمان‌های حمایت از روزنامه‌نگاران می‌خواهیم که به وظایف خود عمل کرده و دولت ترکیه و شرکای آن را پاسخگو کنند. بار دیگر تاکید می‌کنیم که مایه شرمساری است که خبرنگاران با ابزارها و روش‌های مختلف در مقابل چشم جهانیان به قتل می‌رسند.»