پیامی از زندان برای مادرانی که در تحصن عدالت هستند

احمد یلدرم که از زندان آفیونکاراهیسار زندانی است برای مادرانی که تحصن‌های برای عدالت شرکت کرده‌اند یک پیام فرستاد و اعلام کرد که مقاومت مادران به آنان امید بخشیده‌ است.

تحصن‌های برای عدالت

تحصن‌های برای عدالت که با پیشاهنگی جمعیت پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌(TUAY-DER) در ساختمان نهاد حزب مناطق دمکراتیک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(د‌ب‌پ) واقع در شهر اِلِح آغاز شده و در ۷۱مین روز خود است.

در این کنش‌ها پلاکاردهایی با عنوان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«از مادران قهرمانان هزاران درود برای زندان‌ها. ما با نیروی خود انزوا را شکست خواهیم داد و حیات آزاد را بنا خواهیم کرد» بروی دیوار نصب شد. مادران در این کنش جلیقه‌هایی که روی آن نوشته شده بود ‌«انزوا جنایتی ضد انسانی است» پوشیده و در این کنش شرکت کردند.

کنشگران جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ)، مدیران حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) و دب‌پ در شهر با متحصنین دیدار کردند.

سلطان آزبوی در این کنش سخنرانی کرد و چنین گفت‌: ‌«تا زمانیکه انزوا برعلیه عبدالله اوجالان از میان برداشته نشود،‌ فرزندان ما هم در انزوا خواهند بود. من همگان را فرامی‌خوانم‌‌‌‌‌؛ همبستگی ایجاد کرده و قیام کنید. این سه سال است که جناب عبدالله اوجالان اطلاعاتی وجود ندارد. فرزندان ما نیز تا زمانیکه این انزوای دشوار به پایان برسد و از جناب اوجالان اطلاعی بدست بیاید با ما ملاقات نخواهند داشت.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

سعدیه یلدرم که مادر احمد یلدرم است، احمد یلدرم در زندان شماره ۱ مدل ت در آفیونکاراهیسار زندانی است نیز به مقاومت مادران درود فرستاد. یلدرم،‌ همچنین بیان داشت‌: ‌«پسر من به آفیون تبعید شد. خانواده‌ای که فرزنداشان در همانجا زندانی است به من آگاهی داد. زمانیکه من شنیدم که این آخرین ملاقات آنهاست، من قبل از عید به ملاقات پسر خود رفتم. من و خانواده‌ای دیگر را تا به ساعت ۴ در بیرون منتظر گذاشتند. زمانیکه ما را به داخل هم بردند بسیار بد برخورد کردند.‌»

در ادامه یلدرم ابراز داشت‌: ‌‌‌‌‌« پسر من گفت‌: ما دیگر ملاقات نمی‌کنیم، شما هم در خارج از زندان‌ها مقاومت کنید،‌ مقاومت شما به ما امید می‌بخشد، من به مادرانی که مقاومت می‌کنند درود می‌فرستم و دست آنان را می‌بوسم.‌»

تحصن‌ برای عدالت با سردادن شعارهای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«ژن ژیان آزادی»، ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» و ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» به پایان رسید.