پژاک: صیانت از ارزشهایمان، پیروزی را ناگزیر میکند

حزب حیات آزاد کوردستان در رابطە با شهادت سومین عضو خانودە کونەپوشی در مبارزە آزایخواهانە خلق کورد بیانیە ای را خطاب بە خلقمان در روژهلات کوردستان و این خانوادە منتشر کردە است.

حزب حیات آزاد کوردستان در رابطە با شهادت سومین عضو خانودە کونەپوشی در مبارزە آزایخواهانە خلق کورد بیانیە ای را خطاب بە خلقمان در روژهلات کوردستان و این خانوادە منتشر کردە است.
در این بیانیە آمدە است کە خانوادە کونەپوشی از جملە خانوادەهای پر از درد و رنج مبارزە ملی در کوردستان است، جایگاە این خانوادە در مبارزە ملی معاصرمان در روژهلات کوردستان امری انکار ناپذیر است. خانوادە کونەپوشی میهن دوستی و عشق بە میهن را بە نمادی برای تسلیم ناپذیری و تداوم بدون گسست مبارزە انقلابی تبدیل کردە است.
مشروح این بیانیە بە شرح زیر است:
تداوم خط مبارزە انقلابی در میان خانوادە نشانە نهادینە شدن فرایند مقاومت و عدم گسست مبارزە است. یعنی خانوادە علیرغم تمام فشارهای اشغالگران و استعمارگران برای از ریشە گسستن مبارزە و مقاومت، توانستە است کە نشانەهای سرهلدان و خیزش را همچنان حفظ و صیانت کند. همزمان قادر بودە است کە این نشانەها را بە ارزشهای اخلاقی اجتماعی مشهود و برخستە تبدیل و آنها را از نابودی رهایی بخشد. خانوادە انقلابی و مبارز کورد در فقدان یک سیستم قدرتمند آموزشی عمومی بە مدرسە و دانشگاە پرورش انقلابون و مبارزان واقعی تبدیل شدە است. حضور چنین خانوادەهایی نقطە اتکای مبارزە ملی ما بودە و دین و ادای احترام ما بە این خانوادەها، نوید بخش آیندە ماست.
خانوادە کونەپوشی از جملە خانوادەهای پر از درد و رنج مبارزە ملی در کوردستان است، جایگاە این خانوادە در مبارزە ملی معاصرمان در روژهلات کوردستان امری انکار ناپذیر است. خانوادە کونەپوشی میهن دوستی و عشق بە میهن را بە نمادی برای تسلیم ناپذیری و تداوم بدون گسست مبارزە انقلابی تبدیل کردە است. و در تداوم این مسیر، چند رهرو بی نظیر مانند شهید فرهاد پەپولە را بە این مبارزە تقدیم کردە است. و در این میان شهید فواد آپوچی مسیر آزادی ملی کورد را هر چە بیشتر درخشان کردە است.
هوال فواد پەپولە برخوردار از معیارها و پرنسیپهای انقلابی و تداوم مسیر برادرانش بود و سلاح آنان را برای دفاع از کوردستان بر دوش داشت و تا آخرین نفس در پیشبرد مبارزە ملی ما، خستگی ناپذیر مبارزە کرد و بە شهادت رسید.
بە مناسبت شهادت هوال و همسنگر عزیزمان و سومین شهید این خانودە، هەوال فواد آپوچی، مراتب تسلیت خودمان را بە خانوادە کونەپوشی و تمامی آحاد خلقمان در روژهلات کوردستان و شهر انقلابی مریوان و دوستان و اقوام ابراز میداریم کە هم اکنون هم در خیابانها حضور داشتە و اوراق زرین تاریخ را می نویسند.
بدیهی است کە خلق انقلابی روژهلات کوردستان در شرایط نامساعدی قرار داشتە و برای مواجهه با جمهوری اعدام نیازمند انسجام و اتحاد است.
بر همین اساس بر لزوم صیانت از یاد و خاطە تمام شهدای راە آزادی و دمکراسی تاکید کردە و از تمام احاد و اقشار خلقمان در روژهلات میخواهیم کە ضمن ابراز همدردی با خانوادە شهدا، مسئولیتهای ملی خود را بجا آورند.
در پایان مراتب احترام خود را بە این خانوادە ابراز داشتە و  در مقابل این خانوادە سر تعظیم فرود آوردە و پیمان خود را مبنی برا ادامە انقلاب و تداوم مسیر شهدا تکرار میکنیم.

٢٠٢٢-١٠-١٥
حزب حیات آزاد کوردستان، پژاک