قفل ترور و انزوا را خواهیم شکست

شماره ماە دسامبر روزنامه سرخوبون با تیتر قفل ترور و انزوا را خواهیم شکست منتشر شد.

شماره ٤٩٢ روزنامه سرخوبون با تیتر قفل ترور و انزوا را خواهیم شکست منتشر شد. در این شماره، ارزیابی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با عنوان وظایف بازسازی مدرنیته دموکراتیک مطرح شده است. روزنامه سرخوبون در این شماره یادداشتی از دوران کالکان را با عنوان  از سال  همکاری تا سال پیروزی منتشر کردە است.

دوران کالکان در این مقاله می گوید آنچه سرنوشت سال ٢٠٢٢ را در کوردستان و ترکیه رقم خواهد زد، جنگ زاپ، آوشین و متینا است، فاشیسم حزب عدالت و توسعه می خواست به گریلا ها در زاپ، آوشین و متینا حمله کند و از بین ببرد. پکک  را منحل نماید. دولت ترک با چنین هدفی بە این مناطق حمله کرد. اما تهاجم بە مقاومت گریلا شکست خورد.

 هیوی نودا در مقالەای دیگر بر این باور است کە رهبر ما بیان کردە است که قرن بیست و یکم قرن آزادی زنان خواهد بود و تضاد اصلی این قرن، تضاد جنسیتی است. آزادی زنان با پروژه های زیادی معرفی شده است.

هلین امید درباره انتخاباتی که در سال ٢٠٢٣ در ترکیه برگزار می شود نیز نوشتە است: به جای اینکه منتظر راه حل از سوی دیگران باشیم، باید راه حل خود را ایجاد کنیم و بر این اساس باید به ارزشهایی که اتحادیه آزادی نمایندگی میکند باور داشته باشیم و بر این ارزشها تکیه کنیم. .

 مقاله علی حیدر کایتان در مورد تشکیل و توسعه پ.ک.ک نیز در این شماره منتشر شده است. دوران کالکان در مقاله خود با محتوای رمان-ادبیات گفت: اگر به درستی انجام شود، رمان به اندازه گریلا ابزار تعمیق بە شمار می رود. اگر در سطح گریلایی به خوبی از آن استفاده شود در تغییر شخصیت و جامعه بکار خواهد رفت

در این شماره مقاله ای با عنوان زمان رهایی از کشتارها فرا رسیدە است، بیایید تاریخ خود را بنویسیم توسط جمال شریک بە رشتە تحریر درآمدە است. همچنین مقاله زن، زندگی، آزادی مانیفست یک زندگی دموکراتیک جدید است اثر گلان فهیم و مقالهای با عنوان سانسور یک انزوا است توسط فیراز گارزان منتشر شده است. سوزدار اوستا در رابطه با دومین کشتار پاریس مقاله ای با عنوان ما  همراه با اوین تا پیروزی قدم خواهیم زد، در این شمارە منتشر کردە است.