راهپیمایی هزاران نفر در مارسی و هامبورگ برای شهدای پاریس

روز گذشتە برای بزرگداشت شهدای پاریس مراسمی در مارسی و هامبورگ برگزار شد.

روز گذشتە در شهرهای مارسی در فرانسه و هامبورگ در آلمان، هزاران نفر برای گرامیداشت یاد شهدی اولین و دومین ترور پاریس راهپیمایی کردند. برای  یکی از بنیانگذاران پ.ک.ک سکینه جانسیز، فیدان دوگان و لیلا شایلمز در شهر هامبورگ آلمان در ۹ ژانویه ۲۰۱۳ در پاریس، و درپایتخت فرانسه پاریس،  امینه کارا، میر پرور و عبدالرحمن قیزیل در ۲۳ دسامبر۲۰۲۲ به قتل رسیدند بزرگداشتی برگزار شد . این راهپیمایی توسط شورای زنان روژبین برگزار شد. کوردستان و دوستانشان که از کیل، برمن، لوبک، استاده و اولدنبورگ آمده بودند به راهپیمایی پیوستند. در هاچ من پلاتز، پس از یک دقیقه اعلام سکوت بە یاد جانباختگان، آنا فلاخ، فعال حقوق زنان و نویسنده صحبت کرد و یادآور شد که امینه کارا عمدا هدف قرار گرفته است. آنا فلاخ خاطرنشان کرد که دولت فرانسه باید قطعاً این کشتار را روشن کند.

در این راهپیمایی شعارهای سارا روژبین روناهی، ژن ژیان آزادی، شهدا نمی میرند، پکک خلق است، خلق اینجا هستند و دستی که برای تجاوز زن دراز شود، باید بشکنند سر داده شد. . راهپیمایی در منطقه دامتور نزدیک سفارت ترکیه به پایان رسید و با تجمع ادامه یافت.

سلما ایرماک نیز در این تجمع سخنرانی کرد و گفت که هیچ نیرویی نمی تواند جلوی مبارزه آنها را بگیرد. در شهر مارسی فرانسه، هزاران نفر از ساعت ۱۴:۰۰برای مراسم شهدای پاریس در میدان جانبییر تجمع کردند و بنر برای حقیقت و عدالت، بگذار راز دولتی ده سال فاش شود را برافراشتند. در این مراسم تصاویری از سکینه جانسیز، فیدان دوگان، لیلا شایلمز، امین کارا، م.شیرین آیدین و عبدالرحمن قیزیل بالا گرفته شد و شعارهای  پ ک ک انتقام ، زنده باد رهبر آپو، سارا روژبین روناهی، ژن ژیان آزادی  مطرح شد. زنده باد برخودان گریلا ،شهدا نمیمیرند و اردوغان تروریست ذکر شد. جمعیت به سمت محل تجمع حرکت کردند و اعلامیه هایی قرائت شد. اعلامیه های مربوط به ترورهای سیاسی سازمان اطلاعات ترکیه توزیع شد. بیانیه ای با عنوان عدالت برای کوردها قرائت شد.

 درخواست اجازه دهید راز دولتی فاش شود

 پس از خواندن بیانیه، به درخواست ها احترام گذاشته شد. درخواست های امضا شده توسط جنبش زنان کورد اروپا عبارتند از: جنبش زنان کورد، جامعه دموکراتیک کورد و دوستانش از حقوق زنان دفاع می کنند و برای آزادی مردم تحت ستم مبارزه می کنند.

 مبارزه ما برای حقیقت و عدالت ادامه خواهد داشت

 جمعیت با سر دادن شعار در مقابل شهرداری تجمع کردند. نمایندگان پارلمان از حمایت رادیکال فرانسه، ائتلاف نافرمان فرانسه، شهردار مارسی و بسیاری از نمایندگان نهادها به این تجمع پیوستند. در سخنانی که در اینجا انجام شد، توجه به شعار حقیقت و عدالت جلب شد و درخواست شد که راز دولتی که ده ساله ای که هست فاش  شود. در سخنانی که از طرف مرکز جامعه دمکراتیک کورد در مارسی ایراد شد، به توسعه مبارزه اشاره شد و این موارد بیان شد.

مردم ما که سال ها برای آزادی می جنگند، خانه تان آباد شود که به ندای ما گوش دادید و امروز به اینجا آمدید. کوردها با یک جنگ و مقاومت بزرگ به رهبری پ.ک.ک به این مرحله رسیدند. نیروهای توطئه گران که از این مقاومت شکست خوردند، ابتدا سارا، روژبین و روناهی را در اروپا و ده سال بعد هوال اوین، میر پرور و عبدالرحمن را کشتند. بگذارید همه بدانند که بسیاری برای آزادی خود ایستاده اند، هیچ قدرتی نمی تواند آنها را متوقف کند. حتی اگر هزاران نفر از ما را بکشید، ما از مبارزه برای آزادی کوتاه نخواهیم آمد. انتقام همه گل هایی را که از ما جدا کردی می گیریم، دوستان همراه مان، کوه ها و دشت هایمان را از تو می گیریم، به مبارزه ادامه می دهیم تا کوردستان آزاد را پس بگیریم . نه ده سال، بلکه صد سال، این مبارزات و جنگ ها ادامه خواهد داشت. این تجمع با سر دادن شعار و سرود به پایان رسید.