روزنامه‌نگار سردار کاراکوچ فراخون پشتیبانی داد

روزنامه‌نگار سردار کاراکوج که ۲۵ سال است در هلند ساکن می‌باشد، به درخواست آلمان در هلند دستگیر شده بود. کاراکوچ بصورت مشروط آزاد شد و مورخ ۲۴ جولای تصمیم گرفته خواهد شد که آلمان تحویل داده خواهد شد یا خیر.

حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد

روزنامه‌نگار سردار کاراکوچ با درخواست آلمان در هلند مورخ ۲۳ می دستگیر شده و مورخ ۱۴ ژوئن بصورت مشروط آزاد شد. در جلسه دادگاهی مورخ ۲۴ جولای تصمیم گرفته خواهد شد که او به آلمان تحویل داده شود یا خیر. روزنامه‌نگار سردار کاراکوچ در این باره با روزنامه ینی‌ اوزگور پولوتیکا ‌(Yenî Ozgur Polîtîka) مصاحبه کرده است.

سردار کاراکوچ بیان کرد که به در خواست آلمان مورخ ۲۳ می ۲۰۲۴ در هلند دستگیر شده و گفت‌: ‌«زمانیکه من دستگیر شدم، آلمان می‌خواست که تلفن من مصادره شود. زمانیکه‌ پلیس به خانه آمده و من را دستگیر کردند، تلفن موبایل، کامپیوتر، هارد دیسک و برخی فلاش‌های یو‌اس‌بی شخصی من را مصادره کردند. زمانیکه به جلوی دادستانی رفتم من درخواست دوباره تحویل گرفتن وسایل مصادره شده‌ام را دادم. به همین دلیل هلند از آلمان خواست که آن لوازم را به من تحویل دهند. دادگاه درباره این مسئله مورخ ۲۴ جولای انجام خواهد شد.‌»

سردارکاراکوچ بیان داشت که مورخ ۱۴ ژوئن بصورت مشروط آزاد شده، اما پاسپورت‌اش هنوز به او تحویل داده نشده است و گفت‌: ‌«من ممنوع‌الخروج شدم و هفته‌ای یکروز باید به پاسگاه رفته و امضا بدهم. در جلسه دادگاه ۲۴ جولای تصمیم گرفته خواهد شد که من را به آلمان تحویل دهند یا نه. آلمان با اتهام دستگیری من به ماده ۱۲۹ب قانون مراجعه می‌کند و اینگونه آن را مرتبط می‌سازد.‌»

روزنامه‌نگار سردار کاراکوچ بیان کرد که اروپا در مدت‌های اخیر فشارها علیه نهادهای مطبوعاتی آزاد، افزایش داشته و گفت‌: ‌«خلق‌ما، دوستان‌مان این نیروهایی که این علمیات‌ها را انجام می‌دهند را بخوبی می‌شناسند. علیه این حملات چیزی که ما بیش از همه بدان احتیاج داریم، یعنی مقاومت در تمام عرصه‌ها، در داخل و خارج باید ادامه داشته باشند. خلق ما، دوستان و طرفین دمکرات را فرامی‌خوانیم که برضد حملات علیه مطبوعات آزاد، مبارزه خود را گسترش دهند. همچنین از تمام کسانیکه حمایت کردند، تشکر می‌کنم.‌»