رئیس کانون وکلای شرنخ روژهات دیلسیز: اوجالان به عنوان بازیگری موثر بر تودە‌ها نباید کنار گذاشته شود

روژهات دیلسیز، رئیس کانون وکلای شرنخ می‌گوید می‌خواهند ابتکاراتی برای پایان ممنوعیت ملاقات در امرالی انجام دهند زیرا رهبر اوجالان بازیگری تأثیرگذار بر تودەهای مردم است و نباید در این وضعیت آشفته، وی را با انزوا در سلول زندان کنار نهاد.

او در مصاحبه با خبرگزاری مزوپوتامیا، بی خبری مطلق از رهبر خلق کرد از ٢٥ مارس ٢٠٢١ تاکنون را غیر قانونی دانست و درباره دیدار هیأت سازمان منع شکنجه اروپا از امرالی گفت اطلاعاتی وجود دارد که اوجالان حاضر به شرکت در جلسه با این هیأ‌ت نشده است.

رئیس کانون وکلای شرنخ اعلام کرد علیه قانون‌شکنی و انزوا در امرالی قصد دارند اقداماتی انجام دهند از جمله همکاری با اتحادیه انجمن‌های وکلای ترکیه موسوم به "تی‌بی‌بی" و مراجعه دسته جمعی به وزارت دادگستری این کشور برای گرفتن مجوز دیدار در امرالی. روژهات دیلسیز خاطرنشان کرد آنها این را درست نمی دانند که بازیگری موثر بر تودەها که حرف‌هایی برای گفتن دارد را منزوی‌ کنیم. او پیام صلح اوجالان در نوروز ٩ سال پیش را به یاد می‌آورد که میلیون‌ها نفر تابع آن بودند و منجر به توقف خونریزی‌ها شد. علاوه بر این، او تأ‌کید می‌کند که دیدار با خانواده و وکلای مدافع، حق همه محکومین در چارچوب قوانین است.