رئیس شهرداری پاریس از مرکز فرهنگی احمد کایا دیدار کرد

آنی هیدالگو رئیس شهرداری پاریس از مرکز فرهنگی احمد کایا دیدار کرد و گفت: "می خواهیم برای دوستانی که جانشان را از دست دادند کاری انجام دهیم تا برای همیشه در یاد و ذهنمان بمانند. می خواهیم به تلاش و مبارزەی کوردهایی که به خاطر ما هم جنگیدند اعتراف کنیم."

آنی هیدالگو رئیس شهرداری پاریس و الکساندر کوردیبارد رئیس شهرداری منطقه ده پاریس و یک هیئت متشکل از اعضای شورای شهرداری، از مرکز فرهنگی احمد کایا دیدار کردند که کشتار دوم پاریس در آن روی داد.

آنی هیدالگو ضمن تسلیت و ابراز همدردی گفت: "رنج و ناراحتی شما، رنج و دلتنگی ما نیز هست. ما با شماییم، شما را دوست می داریم و پشتیبانتان هستیم. من بەعنوان رئیس شهرداری پاریس می دانم که کوردها چقدر شجاع و فداکارند و این چقدر مهم است. زنان و مردان کورد علیه داعش جنگیدند. ما می دانیم که داعش در پاریس ما را تهدید کرد. کوردها از صلح و اتحاد و آزادی دفاع می کنند. ارزشهایی که کوردها از آن دفاع می کنند، همان ارزشهایی است که ما هم از آنها دفاع می کنیم. لذا این قتل عام قابل قبول نیست. بەعنوان تیم پاریس برای احقاق عدالت، آنچه بتوانیم انجام می دهیم. ما می خواهیم برای دوستان شهیدمان کاری کنیم تا همیشه در ذهنمان باقی بمانند. ما می خواهیم به تلاش و مبارزات کوردهایی که برای ما جنگیدند و مانند ما فکر می کنند، اعتراف کنیم. نه فقط به عنوان رئیس شهرداری پاریس، بلکه به عنوان دوست شما نیز این را می گویم. چون که خیلی چیزها هست که من نیز مانند شما دربارەی آنها فکر می کنم."