سانجار: بیایید حول دموکراسی، عدالت و آزادی جمع شویم

رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها با بیان اینکه بیایید حول محور دموکراسی، عدالت و آزادی جمع شویم و با هم تغییرات ایجاد کنیم، گفت: برای پاسخ بە فراخوان رئیس حزب جمهوریخواە خلق از سوی سخنگو و نمایندگانش، با کمیته‌ها و نیروهای ائتلاف آن را ارزیابی خواهیم کرد.

مدحت سانجار، رئیس مشترک  حزب دمکراتیک خلقها در یک کنفرانس خبری در مقابل دفتر حزبش درباره نشست فوری انجمن مدیریت مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها صحبت کرد و گفت: ما هرگز عدم مسئولیت دولت در قبال عواقب شدید زلزله را فراموش نخواهیم کرد و به کارهای انجام شدە توسط حزبش در مناطق زلزلە زدە اشاره نمود.

دربارە کنار کشیدن مرال آکشنر از ائتلاف شش حزب اپوزیسیون ترکیە موسوم به "میز شش نفره" گفت: در این چند روز گذشتە ما تحولات سیاسی ترکیه را در نظر گرفتەایم و برایمان مشخص شد که ادامه کارهایمان در ساختن آینده مشترک و دموکراتیک برای خلقها مهم است و بی شک باید اعلام کنم که هیچ حزبی بە اندازە حزب دمکراتیک خلقها دغدغە صلح، آزادی، عدالت، برابری و دموکراسی برای خلق ترکیه را ندارد.

رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد: ما با تفاهم فعالیت خواهیم کرد تا اعتماد ٨٥ میلیون نفر را جلب کنیم تا با هم به پیروزی برسیم و بیشتر همکاری کنیم، ما بە گسترش سیاست همپیمانی دمکراتیک بر مبنای برقراری صلح جامعە، آزادی سیاست، ارزشهای جهانشمول بشری، ارزشهای دمکراسی و تصویب قانون ادامە می‌دهیم و فعالیتمان را بسوی خط سوم گسترش خواهیم داد.

در مورد اظهارات کمال کلیچداراوغلو مبنی بر اینکه "همه رنگ‌ها باید پشت میز بنشینند" سانجار گفت: روش‌هایی که ما دنبال می‌کنیم چندین بار توسط سخنگو و نمایندگان ما، کمیته‌ها و نیروهای ائتلاف ارزیابی می‌کنیم.

وی همچنین گفت کە آنها قبل از زلزلە راهکاری را کە برای انتخاب کاندیدای ریاست‌جمهوری در نظر دارند را مشخص کردە بودند و ادامه داد: اما تاثیر زلزله و تخریب برجای ماندە ما را بر آن داشت که این روند را دوبارە مورد بازنگری قرار دهیم. فعالیت‌های ما برای ارزیابی این روند ادامه دارد، ما در همە ضمینەها این ارزیابی‌ها را همراە با تمامی هیئت‌ها و همراە با تمام نیروهای مشترک در ائتلاف، انجام می‌دهیم.