تداوم اعتراضها علیه کشتار پاریس در شهرهای بوردو، هیلبرون، استکهلم و مارسی

ترور پاریس که در آن سه فعال کورد جان خود را از دست دادند، موجب راهپیماییهای های اعتراضی شد.

در شهرهای بوردو و مارسی در فرانسه، شهر هیلبرون آلمان و استکهلم پایتخت سوئد، دومین کشتار پاریس که اوین گویی- امینه کارا- عضو شورای رهبری KCK، هنرمند میر پرور  و عبدالرحمن کشته شدند، موجب برگزاری تظاهرات هایی اعتراضی شد. 

بوردو

کوردها و دوستانشان در شهر بوردو فرانسه به منظور محکوم نمودن کشتار پاریس راهپیمایی کردند. نزدیک به هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند. در این راهپیمایی اعلام شد که این حمله توسط با سازماندهی اردوغان فاشیست و مزدورانش انجام شده است. با مقاومت ملت و گریلا همه جا به میدان برخودان تبدیل خواهد شد.  پیام های حزب جدید ضد سرمایه داری (NPA)، اتحادیه فدراسیون همبستگی (FSU)، گروه جنبش حمایت، مرکز فرهنگی علویان بوردو و فدراسیون اتحاد دموکراتیک علویان قرائت شد. دوگان ک. که به نمایندگی از مجلس کوردهای بوردو صحبت کرد، گفت که ما از اعتراض علیه این حمله برنامه ریزی شده و سازماندهی شده خستە نخواهیم شد. در این تجمع شعارهای «شهیدان نمی میرند»، «زنده باد رهبر آپو» و «مرگ بر رژیم فاشیست ترکیه» بدون وقفه سر داده شد. 

هیلبرون

کشته شدن 3 فعال کورد در 23 دسامبر در پاریس، با تجمعی در شهر هیلبرون آلمان مورد اعتراض قرار گرفت. این تجمع در کیلیانتسپلاتز برگزار شد. رئیس مشترک مرکز جامعه دموکراتیک کورد، گلستان آتش، در این تجمع به زبان آلمانی سخنرانی کرد و از دولت فرانسه خواست که هرچه سریعتر درباره این حادثه شفافسازی کند و نیروهایی که پشت قاتل بوده اند را آشکار کند. آتش ادامه داد: «رژیم فاشیستی AKP-MHP در همه جا علیه کوردها حملات نسل کشی انجام می دهد. ما برای محافظت از خود باید قدرت سازماندهی شده خود را تقویت کنیم، باید از نهادهای خود حمایت کنیم." در این تجمع از عکس ها و بنرهای شهیدان این حمله رونمایی شد. شعارهای «اردوغان تروریست» و «شهیدان نمی میرند» سر داده شد. این تجمع پس از سخنرانی به پایان رسید.

استکهلم

در استکهلم، پایتخت سوئد، کوردها و دوستانشان مقابل سفارت فرانسه تجمع کرده و خواستار افشای نیروهای پشت این کشتار شدند. تاج گل سیاهی با تصاویر سکینه جانسز، فیدان دوگان و لیلا شایلمز که در 9 ژانویه 2013 در پاریس به قتل رسیدند و تصاویر امینه کارا، میر پرور و عبدالرحمن قزل با سردادن شعار "اردوغان قاتل" در مقابل این ساختمان به نمایش درآمد و پرونده مربوط به روشن شدن قتل عام، به مقامات تحویل داده شد. سپس جمعیت با سردادن شعار "زنان زندگی آزادی، سارا روژبین روناهی" به سمت مرکز شهر راهپیمایی کردند.

مارسی

کوردها و دوستانشان در شهر مارسی فرانسه تجمعی در محکومیت کشتار پاریس برگزار کردند و این پیام اعلام شد که فعالیت ها بدون وقفه ادامه خواهد داشت.