تداوم حصر و ایزولاسیون اوجالان با بهانه تخلف انضباطی

رژیم ترکیه به منظور تداوم حصر اوجالان در سلول انفرادی و رد کردن درخواست ملاقات وکلا و خانواده مجازات تخلف انضباطی را بر آنان تحمیل کرده است.

دادگاه کیفری بورسا درخواست کانون وکلای سده برای ملاقات با اوجالان را به بهانه ممنوعیت سه ماهه یکبار دیگر رد کرد.

اعضای کانون وکلای سده روز ٢٢ نوامبر ٢٠٢١ درخواستی را برای ملاقات با عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و عمر خیری کونار، هامیلی یلدیرم و ویسی آکتاش به دادستانی کیفری بورسا تحویل داده بودند.

دادستانی ترک همان روز در پاسخ به درخواست وکلا اعلام کرد که اوجالان به دو بار منع ملاقات محکوم شده است.

دادگاه کیفری بورسا با رد درخواست وکلا گفت که اوجالان از ١٢ اکتبر به مدت ۶ ماه ممنوعیت از ملاقات محکوم شده است. این دادگاه همچنین درخواست خانواده زندانیان امرالی را به بهانه تخلف انضباطی رد کرده و گفت که محبوسین در امرالی برای ٣ ماه از ملاقات محروم شده‌اند.

علی رغم آنکه منع ملاقات با خانواده روز ١٨ نوامبر ٢٠٢١ به پایان رسیده بود اما دادستانی جمهوری در بورسا به درخواست‌های اعضای خانواده زندانیان امرالی پاسخ نداده است. وکلا روز ٢٨ مارس یکبار دیگر با مراجعه به دادستانی بورسا خواستار پایان دادن به ممنوعیت ملاقات خانواده زندانیان امرالی شده بودند.

رد درخواست ملاقات با بهانه تخلف انضباطی

به نقل از خبرگزاری مزوپوتامیا دادستانی ترک درخواست وکلای اوجالان در روز ٢٩ مارس را رد کرد. بهانه دادستانی مثل گذشته تخلف انضباطی عبدالله اوجالان عنوان شده است.

دادستانی ترک در توضیح منع ملاقات وکلا و خانواده زندانیان امرالی گفته است:"ریاست هیئت نظم امرالی روز ٣ فوریه ٢٠٢٢ زندانیان امرالی را سبب تخلف انضباطی برای مدت ٣ ماه از ملاقات محروم می‌کند. این تصمیم از ٢١ فوریه به اجرا گذاشته شده است. به همین دلیل تمامی درخواست‌ها رد شده‌اند."

با رد درخواست اخیر وکلای اوجالان، این ١٠مین بار است -از سال ٢٠١٨-  قوه قضائیه رژیم ترک برای تداوم حصر و ایزولاسیون زندانیان امرالی را به بهانه تخلف انضباطی از ملاقات با وکلا و خانواده‌هایشان محروم می‌کند.

اعضای کانون وکلای سده پس از این درخواست به احکام تخلف انضباطی و دادگاه کیفری اعتراض کردند.