تداوم جو امنیتی شدید در ایران

کشته شدن دستکم دو شهروند بر اثر تیراندازیهای نیروهای نظامی دولت ایران.

در ادامه جو امنیتی شدید در شهرهای روژهلات کوردستان و ایران دستکم دو شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی رژیم در جادهها به قتل رسیدند.

به گزارش شبکه حقوق بشر کوردستان ظهر شنبه ٣ دیماە، نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در ایست بازرسی نزدیکی روستای سرقلعه کامیاران خودروی یک شهروند به نام فرشاد ابراهیمی را هدف تیراندازی قرار دادند که در نتیجه آن وی درجا کشته شد. بر اساس این گزارش جسد این شهروند ۴۰ ساله اهل کامیاران به پزشکی قانونی کرماشان انتقال و روز دوشنبه ۵ دی به خانواده تحویل داده شد.

در جریان تیراندازی دیگری از سوی نیروهای نظامی ایران، حساب کاربری ١٥٠٠ تصویر در حساب اینستاگرامی خود از کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به نام مهرداد ملک در روز پنجم دی به خاطر تیراندازی ماموران گشت انتظامی در بخش دشتابی ارداق استان قزوین خبر داده است. این نوجوان کە با خودروی دوستش در راه خانه بوده است مورد تعقیب  ماموران انتظامی قرار گرفتە و  به علت گرفتار شدن خودروی ماموران در گل، آنها بدون هشدار به خودروی حامل مهرداد ملک شلیک میکنند و او کشته میشود.

پیش از این در مسیر لامرد بستک واقع در غرب هرمزگان ماموران لباس شخصی در ایست بازرسی به دلیل مشکوک شمردن یک دستگاه خودروی سواری که سرنشینان آن یک خانواده بودند اقدام به تیراندازی کردند که در نتیجه آن یک دختر دوزاده ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.