تحریم علیه مقامات و نهادهای حکومتی ایران

کشورهای اروپایی به دلیل سرکوب قیام سراسری، رژیم ایران را تحریم کردند

خبرگزاری فرانسه به نقل از چند دیپلمات اروپایی خبر از توافق کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم علیه رژیم ایران به دلیل سرکوب معترضان داده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع دیپلماتیک گفته که تحریم‌هایی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در واکنش به سرکوب ددمنشانه اعتراضات پس از قتل حکومتی ژینا امینی به توافق رسیده‌اند، روز دوشنبه هفته آیند رسما به تصویب وزیران خارجه این کشورها خواهد رسید و اعلام خواهد شد.

در همین راستا روز گذشته رئیس کمیسیون اروپا با اعلام تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه برخی مقامات و نهادهای حکومتی ایران گفت: زمان آن فرا رسیده تا مسئولان سرکوب این اعتراضات را تحریم کنیم. خشونت‌های تکان‌دهنده‌ای که بر مردم ایران تحمیل می‌شود نباید بی‌پاسخ بماند.

جزئیات تحریم‌های اتحادیه اروپا منتشر نشده اما پیشتر کشورهای آمریکا، بریتانیا و کانادا تحریم‌هایی را مشخصا در ارتباط با قیام کنونی خلق‌های ایران علیه مقامات نهادهای حکومتی ایران اعلام کرده‌اند. پارلمان اتحادیه اروپا هم خواستار آن شده که کشورهای عضو این اتحادیه مقامات ایران، از جمله افراد مرتبط با گشت ارشاد را مشمول تحریم‌هایی شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های آنان در این کشورها قرار دهد.