تحصن در استانبول‌: مقاومت علیه مصادره ادامه خواهد داشت

در تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ که ادامه دارد گفته شد که مبارزه آنان علیه مصادره ادامه خواهد داشت.

تحصن علیه مصادره

نیروهای رنج، صلح و دمکراسی در استانبول علیه مصادره شهرداری جولمرگ در میدان شیشخانه بیوگلو در ۳۷مین روز به کنش خود ادامه دادند. کنشگران در این تحصن به مثابه هر روز لباس‌هایی که عنوان ‌«قیم برو به جهنم» بروی آن نوشته شده بود را پوشیده و اعتراض خود علیه قیم‌ها را نشان دادند.

ریاست مشترک دم پارتی منطقه سلطان‌گازی،‌ فاروق کایا در آغاز این کنش سخنرانی کرد و اشاره داشت که باید به غصب اراده خلق پایان داده شود و قبل از همه باید زبان خلق کورد و سپس تمام مطالبات این خلق برآورده شود.

جمهور بیلگین سویوستون به عنوان پلتفرم دمکراسی گونگورن سخنرانی کرد و بیان کرد که اراده اهالی جولمرگ غصب شده است و باید به اراده خلق احترام گذاشت. سویوستون درخواست کرد که زندانیان سیاسی کورد آزاد شودند و به تحمیلات قیم‌ها پایان داده شود.

ریاست وقف دمکراسی سوسیال ‌(SODEV)، راسیم شیشمان نیز سخنرانی کرد و گفت آنان برای انیکه از خلق جولمرگ حمایت کنند در آنجا حضور یافته و برای دمکراتیک شدن ترکیه مبارزه خواهند کرد.

ریاست کل EMEP، سعید اصلان سخنرانی کرده و مشخص کرد که خلق کورد و دیگر خلق‌های ترکیه علیه قیم‌ها مبارزه خود را ادامه خواهند داد.

پس از سخنرانی‌ها کنش‌ امروز به پایان رسید.