تحصن علیه غصب اراده خلق ادامه دارد

تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ ادامه دارد.

کنش‌های تحصن علیه مصادره شهرداری‌ جولمرگ ادامه دارد.

استانبول

نیروهای رنج، صلح و دمکراسی در استانبول،‌ تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ را میدان شیشخان بیوگلو را در ۴۰ مین روز ادامه دادند. کنشگران در این تحصن لباس‌هایی که عنوان ‌«قیم برو به جهنم» بروی آن نقش بسته بود را پوشیده و اعتراضات خود علیه قیم‌ها را نشان دادند.

در این تحصن یاد ۳۳ رهروی کوبانی که براثر حمله داعش مورخ ۲۰ جولای ۲۰۱۵ شهید شدند، گرامی داشته شده و قول ادامه دادن راه آنان داده شد.

سپس توده خلق‌، کنش تحصن عدالت علیه قیم‌ها را انجام داد. ریاست مشترک دم پارتی منطقه اوسکودا، خیرالدین بایدار سخنرانی کرده و اشاره داشت که آنان علیه رژیم قیم‌ها مقاومت خواهند کرد و علیه اعمال جنگ‌افروزانه آنان صلح به کشور خواهند آورد.

‌«از خیانت دست بردار»

عضو مجلس زنان دم پارتی، عایشه آکسوی نیز سخنرانی کرده و یاد قربانیان قتل‌عام پرسوس را گرامی داشت و گفت که امروز نیز این قتل‌عام به دست آک‌پ‌-م‌ه‌پ ادامه دارد. آکسوی اشاره کرد که آن ذهنیت قاتل در باشور کوردستان با همکاری و همدستی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) قتل‌عام‌ها را ادامه می‌دهد و خواستار شد که پ‌د‌ک از خیانت دست بردارد.

عضو جمعیت فرهنگ منطقه پانوس در استانبول‌‌، مراد گوون و از جمیعت کلیپکور در منطقه گولای، جوان کوچ،‌ سخنرانی کردند و گفتند که سال‌هاست آنان علیه ذهنیت قیم‌ها مبارزه می‌کنند.

آدانا

دم پارتی شعبه آدانا علیه اشغال شهرداری جولمرگ، در میدان بشیوجاک بیانیه دادند. افراد بسیاری در این کنش‌ مشارکت کردند. ریاست مشترک دم پارتی در آدانا، صفی‌الدین آیدمیر سخنرانی کرد خواستار شد که حکومت از سیاست‌های انتصاب قیم دست‌بردارد‌‌، برای اراده خلق احترام قائل شده و حق انتخاب را به خلق کورد بدهد.

توده خلق پس از بیانیه، تحصن کرد و آهنگ‌هایی خوانده شد.