تلاش نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل برای خونشویی

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با انتشار نامه ای سعی کرد بر کشتار جمعی که اخیرا در حمله به مقر احزاب مخالف در باشور کردستان انجام داد لباس قانونی بپوشاند.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با انتشار نامه ای سعی کرد بر کشتار جمعی که اخیرا در حمله به مقر احزاب مخالف در باشور کردستان انجام داد لباس قانونی بپوشاند. این نامه در حالی مدعی شده که این حملات با در نظر گرفتن جوانب انسانی انجام شد که کودکان و زنان و مردم عادی نیز هدف آن حملات بودند که نمونه آشکار تروریسم برون مرزی جمهوری اسلامی بود.

این نامه که به رئیس دورەای شورای امنیت سازمان ملل نوشته شده است حاوی مطالبی نادرست و روایتی دروغین از اهداف مبارزه احزاب آزادیخواه مردم کردستان است.

واقعیت این است که سپاه پاسدران این حملات موشکی و پهبادی را در دوازدهمین روز قیام سراسر ایران انجام داد؛ قیامی که خاستگاه آن کردستان بود. حکومت کینه خود از کردها که مقصر اصلی خیزش سراسری خلق‌های ایران می‌داند را با کشتار و شلیک موشک‌هایی خالی کرد که نمی‌توانست آنها را به سمت معترضان در کف خیابان‌های قم و تهران شلیک کند.
 در این نامه طی اقدامی بی شرمانه برای توجیه ادعاهای حکومت ایران به مضمون اعترافات اجباری اخذ شده از زندانیان سیاسی کرد استناد شده است که گویا گروهی از کردها قصد داشتند تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهند.

در این نامه ادعا شده پژاک، کومله و دمکرات به دنبال تجزیه ایران هستند در حالی که این احزاب در اساس‌نامه خود "ایرانی دمکراتیك و کردستانی آزاد" بر اساس کنفدرالیسم یا فدرالیسم در یک سیستم غیر متمرکز را برای نظام سیاسی کشور مناسب می‌دانند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل مدعی شده حملات سپاه به اردوگاه احزاب مخالف در اقلیم کردستان دقیق و بدون تلفات انسانی بوده ولی واقعیت این است که این حملات به غایت وحشیانه بودند و موجب وحشت‌زدگی کودکان و آسیب به خانواده‌های ساکن اردوگاهها شد. تصاویر نشان می‌دهد آنها زیر دیوارها پناه گرفته بودند. دهها نفر در آن حملات شهید و زخمی شدند که بسیاری شهروندان عادی بودند. این اقدام یک جنایت خونین بود.