"ترکیه می‌خواهد خلافت عثمانی را زنده کند"

با افزایش اشغالگری‌های دولت ترکیه در جنوب کوردستان، اعتراضات شهروندان نیز افزایش می یابد. در این رابطه مسئول کمیته‌ی سلیمانیه‌ی حزب کمونیست کوردستان می‌گوید: ترکیه می‌خواهد یک بار دیگر خلاف عثمانی را زنده کند و قدرت حکومت فاشیسمی ترکیه ترکیه را افزایش دهد

از روز ۲۳ آوریل دولت اشغالگر ترکیه حملات جدیدی علیه جنوب کوردستان آغاز کرده است همین امر سبب واکنش‌های بسیاری در میان اقشار مختلف مردم جنوب کوردستان شده است. در همین رابطه" عثمان زندانی" عضو کمیته‌ی مرکزی حزب کمونیست کوردستان و مسئول کمیته‌ی سلیمانیه‌ی این حزب با خبرگزاری روژ نیوز مصاحبه‌ای انجام داد.

عثمان زندانی گفت :حمله و اشغالگری‌های ترکیه علیه جنوب کوردستان یکی از نقشه‌ها و برنامه‌های دولت ترکیه به ریاست اردوغان است که می‌خواهد همه‌ی بحران‌های سیاسی و اقتصادی کشورش را به خارج از ترکیه منتقل کرده و قدرت حکومت فاشیست ترکیه را افزایش دهد.

این مسئول حزب کمونیست کوردستان همچنین گفت: حملات ترکیه فقط علیه خاک جنوب کوردستان نیست، بلکه در روژاوای کوردستان و همچنین در لیبی نیز ادامه دارد. وی همچنین ضروری می‌داند که دولت‌های جهان و حکومت عراق و حکومت جنوب کوردستان در مقابل این لشکرکشی ها بایستند و موضع‌گیری مناسبی اتخاذ کنند.

زندانی در مورد اهداف اصلی دولت ترکیه گفت، دولت ترکیه می‌خواهد خلافت عثمانی را یک بار دیگر زنده کرده و به میدان بیاورد. اما در حال حاضر به دلیل نیروهای بزرگ کوردی که در شمال، روژاوا، روژهلات و جنوب کوردستان وجود دارد، علیرغم همه‌ی مسائل داخلی اما به اردوغان اجازه نمی‌دهند رویاهای خود را محقق کند.